Wyroby Wilgi ( czyli jak nie kuć )

Zdjęcia naszych prac

Moderatorzy: Nomad, BANAN, Marcin, Nikiel

Awatar użytkownika
Wilga
Posty: 404
Rejestracja: 21 sie 2018, 13:27
Lokalizacja: ok.Bielska

Re: Wyroby Wilgi ( czyli jak nie kuć )

Post autor: Wilga » 07 wrz 2020, 15:43

A na ile powinno być bo w podr ślusarskim piszą ok. 240*c a niektórzy podają niższą lub wyższą i to sporo , pozatym niewiem jaka twardośc byla by optymalna 50 hrc czy bardziej 45 :?:na forum pisali 200 przez 1.5 h więc podobnie uczynilem , juz sam niewiem ...

Awatar użytkownika
Saduria
forumoholik
Posty: 1465
Rejestracja: 07 paź 2016, 08:15
Lokalizacja: Zbąszyń

Re: Wyroby Wilgi ( czyli jak nie kuć )

Post autor: Saduria » 07 wrz 2020, 18:52

To pewnie można sprawdzić doświadczalnie czy młotek jest za twardy czy za miękki. Niech się praktycy wypowiedzą. Jak za twardy to jeszcze raz odpuścić nawet w tej samej lub trochę wyższej temperaturze.

kin241
Posty: 380
Rejestracja: 07 paź 2009, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyroby Wilgi ( czyli jak nie kuć )

Post autor: kin241 » 07 wrz 2020, 20:07

Młotki zazwyczaj hartowało się w zakresie 47 - 52 HRC. Najlepiej jak jest trochę miększy od kowadła. Rozgrzana stal jest dość plastyczna i raczej nie ma powodu narażać się na odpryski od pękniętych, zbyt twardych młotków lub kowadeł. Są kowale którzy preferują twarde młotki i kowadła, zwykle do czasu pierwszego wypadku. Później zazwyczaj zmieniają zdanie.

Awatar użytkownika
Wilga
Posty: 404
Rejestracja: 21 sie 2018, 13:27
Lokalizacja: ok.Bielska

Re: Wyroby Wilgi ( czyli jak nie kuć )

Post autor: Wilga » 07 kwie 2021, 20:12

Ostatni kleszczyki z płaskownika 30 x 8 (przekuwane nie rozcinane ... ) Lars pomógł :) prawie skończone . będą do kwadratów ok 15[]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
graffic
weteran forum
Posty: 4306
Rejestracja: 22 maja 2014, 19:49
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wyroby Wilgi ( czyli jak nie kuć )

Post autor: graffic » 07 kwie 2021, 20:56

:)
zastanów się zanim pomyślisz

Larsso
Posty: 241
Rejestracja: 15 lip 2018, 11:58
Lokalizacja: Okolice Bielsko-Biała

Re: Wyroby Wilgi ( czyli jak nie kuć )

Post autor: Larsso » 08 kwie 2021, 09:32

👍💪

Awatar użytkownika
leonzlasu
arcyforumoholik
Posty: 2038
Rejestracja: 30 gru 2016, 14:44
Lokalizacja: Prądówka

Re: Wyroby Wilgi ( czyli jak nie kuć )

Post autor: leonzlasu » 08 kwie 2021, 09:35

👏👍

Awatar użytkownika
Wilga
Posty: 404
Rejestracja: 21 sie 2018, 13:27
Lokalizacja: ok.Bielska

Re: Wyroby Wilgi ( czyli jak nie kuć )

Post autor: Wilga » 09 kwie 2021, 07:50

;) Dzięki

Lesio
Posty: 544
Rejestracja: 01 kwie 2018, 17:02
Lokalizacja: Kraków

Re: Wyroby Wilgi ( czyli jak nie kuć )

Post autor: Lesio » 10 kwie 2021, 22:20

Brawo .

ODPOWIEDZ

Wróć do „GALERIA - gallery”