Prace Marcina

Zdjęcia naszych prac

Moderatorzy: Nomad, Nikiel, BANAN, Marcin

Lesio
Posty: 268
Rejestracja: 01 kwie 2018, 17:02
Lokalizacja: Kraków

Re: Prace Marcina

Post autor: Lesio » 18 lut 2019, 18:48

Gratuluję kowadła i owocnego kucia.

MarcinXD
Posty: 42
Rejestracja: 10 kwie 2016, 20:34
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Prace Marcina

Post autor: MarcinXD » 18 lut 2019, 21:52

Postaram się ;)

Awatar użytkownika
Aries
Moderator
Posty: 2168
Rejestracja: 15 wrz 2011, 21:55
Lokalizacja: Jędrzejewo
Kontakt:

Re: Prace Marcina

Post autor: Aries » 18 lut 2019, 22:50

Kowadło ekstra i podkowa niezła. Rozwijasz się - a to bardzo dobrze.
Zrobione lepsze niż doskonałe.
Obrazek

MarcinXD
Posty: 42
Rejestracja: 10 kwie 2016, 20:34
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Prace Marcina

Post autor: MarcinXD » 20 lut 2019, 19:21

Dziś zrobiłem podcinkę, niestety pokonała mnie jej wielkość. Do te pory kułem małe przekroje i miałem z nią drobne problemy :/ Trochę się pokrzywiła dlatego podratowałem ją szlifierką, wygląda jak wygląda ale działa :lol:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
leonzlasu
forumoholik
Posty: 1490
Rejestracja: 30 gru 2016, 14:44
Lokalizacja: Prądówka

Re: Prace Marcina

Post autor: leonzlasu » 20 lut 2019, 20:06

Dobrze wygląda, fajnie wyszło :D
Małym młotkiem, samemu, grube przekroje to już nie jest przyjemna robota. Brakuje pary i zgniot mały, lepiej z pomocnikiem cięższym młotkiem, no chyba że masz dostęp do prasy lub młota ;)

Awatar użytkownika
graffic
weteran forum
Posty: 3605
Rejestracja: 22 maja 2014, 19:49
Lokalizacja: Wrocław

Re: Prace Marcina

Post autor: graffic » 20 lut 2019, 20:24

wygląda na prawdziwie kowalski - a jak działa - to w ogóle ok :)
zastanów się zanim pomyślisz

MarcinXD
Posty: 42
Rejestracja: 10 kwie 2016, 20:34
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Prace Marcina

Post autor: MarcinXD » 21 lut 2019, 08:38

Leonzlasu kułem młotkiem 1,5kg i tu masz rację brakuje pary, a o "ciężkim" sprzęcie jeszcze nawet nie myślę
Graffic podbudowałeś mnie :D

Awatar użytkownika
Bodar
weteran forum
Posty: 3625
Rejestracja: 01 sty 2014, 11:21
Lokalizacja: lubuskie

Re: Prace Marcina

Post autor: Bodar » 21 lut 2019, 22:32

Malkontent jesteś, nic jej nie brakuje :)

MarcinXD
Posty: 42
Rejestracja: 10 kwie 2016, 20:34
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Prace Marcina

Post autor: MarcinXD » 22 lut 2019, 17:32

Może tylko krytycznie oceniam swoją robotę ;)

Awatar użytkownika
graffic
weteran forum
Posty: 3605
Rejestracja: 22 maja 2014, 19:49
Lokalizacja: Wrocław

Re: Prace Marcina

Post autor: graffic » 22 lut 2019, 17:56

MarcinXD

samokrytyka (zdrowa) jest OK - jakieś małe niezadowolenie trzeba mieć, bo jest to motor do pogłębiania wiedzy i umiejętności
tak jak Bodar zauważył - ja zresztą też - podcinka jest ok, jeśli spełnia swoje zadanie - jak zrobisz 10, 20 czy 50 sztukę w tym samym duchu - będzie można powiedzieć że coś jest nie halo (brak rozwoju) - ale do samego narzędzia (tego konkretnie) nie czepiałbym się

zamiast się rozwodzić na temat "cudowności lub braku cudowności" podcinki - zrób inną pracę z jej użyciem :D
zastanów się zanim pomyślisz

MarcinXD
Posty: 42
Rejestracja: 10 kwie 2016, 20:34
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Prace Marcina

Post autor: MarcinXD » 22 lut 2019, 21:05

Za niedługo coś się powinno pojawić :)

MarcinXD
Posty: 42
Rejestracja: 10 kwie 2016, 20:34
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Prace Marcina

Post autor: MarcinXD » 10 kwie 2019, 21:58

Miało się pojawić coś wcześniej niestety nie wyszło :cry: ale mam kolejną porcje zdjęć.
Zrobiłem szczypce do płaskich detali nitowane prawdziwym nitem a nie śrubą, niestety to sprawiło trochę trudności otwór w szczypcach był za duży przez co nit się krzywił.Po paru próbach zorientowałem się co jest nie tak i wtedy wyszło już za pierwszym razem :mrgreen: Wykonane z płaskownika 30x10 z dogrzewanymi rączkami
20190409_195520.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
20190409_195136.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
20190409_195112.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
W międzyczasie dostałem do regeneracji siekierę nie było już materiału aby wyciągnąć ostrze, więc dogrzałem resor w kształt litery V (zapomniałem o zdjęciach :oops: ) niestety siekiera się wyszczerbiła a w przełomie widać miejsce zgrzewu. Czy to powinno tak wyglądać czy to jest niedogrzanie? a sama siekiera była chyba trochę słabo odpuszczona (odpuszczałem na ciepło powrotne) muszę to jeszcze potrenować :lol:
20190408_160649.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
20190408_161347.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
Dodatkowo chciałem sobie jeszcze wykuć obusznice z wałeczka fi 45 ale ten odmówił współpracy i pęk :? chyba go za mocno nagrzałem (grube ziarno na przełomie), ale nie było widać że iskrzy jak go wyciągałem z paleniska
20190410_143720.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
20190410_143826.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
Trudno zacznę od nowa :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Bodar
weteran forum
Posty: 3625
Rejestracja: 01 sty 2014, 11:21
Lokalizacja: lubuskie

Re: Prace Marcina

Post autor: Bodar » 12 kwie 2019, 13:27

Odszczekuję żeś malkontent :D
Siekiera, że źle odpuszczona ciepłem powrotnym to na pewno, ale ta umiejętność nie jest łatwa, tym bardziej że użyłeś stali resorowej, która wymaga też bardziej rygorystycznego postępowania przy hartowaniu niż stal węglowa. Rozwarstwienie, jak sam zauważyłeś świadczy o niedogrzaniu.

Kleszcze - że dogrzałeś uchwyty to już coś :) Ja za leniwy jestem na takie numery :facepalm:

A co za materiał użyłeś na obusznicę? Wałeczek fi tam coś, to za mało :) Grube ziarno i łamliwość ... to blisko żeliwa?

MarcinXD
Posty: 42
Rejestracja: 10 kwie 2016, 20:34
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Prace Marcina

Post autor: MarcinXD » 12 kwie 2019, 13:48

Wałek z odzysku :mrgreen: Ale iskry nie wskazywały że żeliwo, bo długie z rozpryskami na końcu. Chyba muszę zainwestować w coś ze sprwdzonego źródła :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „GALERIA - gallery”