FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Techniki używane obecnie, kowalstwo artystyczne

Moderatorzy: Nomad, Nikiel, BANAN, Marcin

Wojtek123
Posty: 287
Rejestracja: 27 sie 2016, 21:18
Lokalizacja: Wisła

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Wojtek123 » 04 cze 2017, 20:54

Krzesiwa wykute ale nie zahartowane, jutro będę hartował. Dzięki za rady :)

Rafal L.
Posty: 708
Rejestracja: 16 maja 2010, 09:28
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Rafal L. » 18 cze 2017, 20:09

Witam.Próbuje zrobić szablon do spirali w miarę uniwersalny,czyli na wykorzystanie i do małych spiral jak i dużych .Ale mam problem z początkiem.Cos jest nie tak ale nie mogę znaleźć przyczyny .
Zdjęcie 1.Czy robię za duży środek.Pręt 14 średnica 17cm.A mam oczekiwania na temat takiej spirali zdj.2.Zdjęcie znalezione w sieci .Kresko zaznaczyłem gdzie może kończyć się mój koniec próbnej eski,oczywiście będzie większa ale początek najważniejszy jest.
Zdj.3 Szablon w realizacji .Wiem co chcę ale problem z uzyskaniem.Szablon robiłem z tego rysunku.https://www.google.pl/search?q=spirala+ ... gbmRwj6i6M:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
BANAN
weteran forum
Posty: 6098
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:28
Lokalizacja: Armaty pod Stoczkiem zdobywała wiara rękoma czarnymi od pługa

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: BANAN » 18 cze 2017, 20:12

Początek za bardzo zawinięty.
Kontakt 517355290

Rafal L.
Posty: 708
Rejestracja: 16 maja 2010, 09:28
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Rafal L. » 18 cze 2017, 20:43

Czyli tą ala kulkę trochę przesunąć z 5 cm czy zmienić coś jeszcze.A czy jak przesunę kulkę nie muszę zmieniać średnicy początku spirali.czy tylko uciąć z szablonu np pierwsze 5 cm.
Na początku szablonu jest kreska gdzie zamierzałem go skrócić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
BANAN
weteran forum
Posty: 6098
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:28
Lokalizacja: Armaty pod Stoczkiem zdobywała wiara rękoma czarnymi od pługa

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: BANAN » 18 cze 2017, 20:56

Kulka jest w dobrym miejscu, tylko za duża.Zrób coś ten deseń.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kontakt 517355290

Rafal L.
Posty: 708
Rejestracja: 16 maja 2010, 09:28
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Rafal L. » 18 cze 2017, 21:08

To jak mniejszą zrobić tą zrobiłem jak widac na 3 razy.Ma średnice 3 cm.Bardziej spłaszczyć końcówkę i na dwa razy.A oprócz kulki zmieniać coś .
Podoba mi się tez taka spirala.Jak w tym temacie.viewtopic.php?t=28
Ale nie wiem jak ten początek zrobić tak i fajny,jaka jest średnica To chyba spirala robiona na sprali ze złotego podziału.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
BANAN
weteran forum
Posty: 6098
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:28
Lokalizacja: Armaty pod Stoczkiem zdobywała wiara rękoma czarnymi od pługa

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: BANAN » 18 cze 2017, 21:13

Przede wszystkim przyrząd do wszystkiego znaczy do niczego. Zrobiłbym na twoim miejscu szablony do zawijania początków, a potem możesz doginać na tym uniwersalnym.
Kontakt 517355290

Rafal L.
Posty: 708
Rejestracja: 16 maja 2010, 09:28
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Rafal L. » 18 cze 2017, 21:19

Akurat ta spirala która zrobiłem była robiona na małym szablonie.A duży to miała być kontynuacją małego z jego początkiem.Gdyż mam wrażenie że na zdjęciu które podałem z oczekiwaniami duże jak i małe spirale są robione na tym samym początku.
Wprowadzenie kowalstwa zamiast ślusarstwa nie jet łatwe.A ciężko widzę robienie rybiego ogona bez młota i dlatego zaczynam od kulki.Na you tubie wszystko tak prosto wygląda.

Awatar użytkownika
BANAN
weteran forum
Posty: 6098
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:28
Lokalizacja: Armaty pod Stoczkiem zdobywała wiara rękoma czarnymi od pługa

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: BANAN » 18 cze 2017, 21:45

Kulka jest trudniejsza :)
Kontakt 517355290

Rafal L.
Posty: 708
Rejestracja: 16 maja 2010, 09:28
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Rafal L. » 18 cze 2017, 21:47

To muszę poszukać turtotiala jak zrobić od ręki rybi ogoń.Bo mi tez bardziej się podoba.No i wizualnie środek spirali jest bardziej przestrzenny.
Banan Chwała ci za pomoc.Dziękuje bardzo.

Awatar użytkownika
zeegreen
Posty: 41
Rejestracja: 11 sty 2017, 13:00
Lokalizacja: Poznań

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: zeegreen » 16 lip 2017, 20:06

Pytanie laika.
Mam klucz oczkowy i robię z niego nóż dla ojca. Zakładam, że klucze są hartowane w procesie obróbki. Czy przed przystąpieniem do wiercenia i szlifowania odpuścić go aby było łatwiej obrabiać?
Pozdrawiam - Paweł

Wojtek123
Posty: 287
Rejestracja: 27 sie 2016, 21:18
Lokalizacja: Wisła

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Wojtek123 » 16 lip 2017, 20:14

Tak, nagrzej do pomarańczowego i zostaw do ostygnięcia razem z piecem.

Awatar użytkownika
zeegreen
Posty: 41
Rejestracja: 11 sty 2017, 13:00
Lokalizacja: Poznań

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: zeegreen » 07 sie 2017, 09:56

Szanowni koledzy. Czy ktoś wie może z jakiej stali wykonane są trzpienie od amortyzatorów?
Pozdrawiam - Paweł

Awatar użytkownika
zolwik888
Posty: 279
Rejestracja: 03 gru 2013, 09:50
Lokalizacja: Głogów/Marl(DE)

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: zolwik888 » 06 lis 2017, 13:35

Będę robił konstrukcję pod schody i barierkę do nich, konstrukcje myślałem żeby zrobić z profila 120x40 tylko nie wiem jaką grubość ścianki wybrać aby uniknąć spawania i podpory pod stopnie zrobić na śruby? Jaka grubość aby było pewnie i bezpiecznie? Łatwiej byłoby z płaskownika 120x10 ale schody są na środku mieszkania więc nie chcę wiercić na wylot a w profilu by było zamaskowane. Co radzicie forumowicze?

Prawdopodobnie zdecyduję się na 120x40x4 i nitonakrętki, będzie dobrze?

mak
Posty: 114
Rejestracja: 07 sie 2016, 02:17
Lokalizacja: K-Koźle

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: mak » 22 lis 2017, 18:35

Dostałem propozycję, żeby zrobić elementy do zegara słonecznego, który miałby stać na placu przed szkołą w pobliskiej miejscowości. Zastanawiamy się jak to dobrze zabezpieczyć przed rdzą, zachowując przy tym kuty charakter detali, czyli nie cynkować ani nie zamalowywać setką warstw farb antykorozyjnych. Lakiery bezbarwne podobno nienajlepiej się sprawdzają, ale raczej myślałem o oksydacji i w którymś temacie wyczytałem, że metoda na wosk pszczeli (może do tego jakiś bezbarwny lakier na górę) i mogłaby się sprawdzić. Ktoś byłby w stanie to potwierdzić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „KOWALSTWO WSPÓŁCZESNE - blacksmithing”