FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Techniki używane obecnie, kowalstwo artystyczne

Moderatorzy: Nomad, Nikiel, BANAN, Marcin

Awatar użytkownika
Nomad
Moderator
Posty: 2265
Rejestracja: 28 sie 2009, 10:34
Lokalizacja: Jasło

Post autor: Nomad » 12 paź 2010, 16:57

Albo do oleju jak w hartowaniu, albo szmatke maczasz w oleju i wtedy pocierasz o materiał który chcesz zaoksydowac.

Robert W.
Posty: 547
Rejestracja: 28 sie 2009, 20:01
Lokalizacja: Góral z Pienin

Post autor: Robert W. » 12 paź 2010, 17:37

wykuty element po prostu wyszczotkuj szczotką drucianą na szlifierce lub wiertarce, później delikatnie podgrzej i nanieść wosk pszczeli i wypoleruj i po sprawie i ekologicznie a dodatkowo ładnie pachnie 8-)

Awatar użytkownika
Marek
forumoholik
Posty: 1046
Rejestracja: 14 mar 2010, 13:45
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Marek » 12 paź 2010, 19:12

o podoba mi się wosk ;-) poexperymentuje z temperaturami do niego czy tylko podgrzać żeby wosk się rozpuszczał czyli te kilkadziesiąt stopni czy do niebieskiego żeby zniknęły srebrne szlify od szczotki czy lekki czerwony. Chyba że już ktoś robił coś podobnego i może się podzielić informacjami :-)

Nomadzie a jakby co to olej musi być taki czarny przepalony silnikowy jak w Bączalu (taka faaajna czerń wychodziła :mrgreen:) czy taki jak na patelnię styknie?

Przy hartowaniu w oleju roslinnym to w sumie nic mi się nie pokrywało czernią ale to może dlatego że wypolerowane było
:evil:

Awatar użytkownika
Nomad
Moderator
Posty: 2265
Rejestracja: 28 sie 2009, 10:34
Lokalizacja: Jasło

Post autor: Nomad » 13 paź 2010, 09:56

Albo przepalony, ale to bardziej pod hartowanie, albo olej lniany, z niższych temperatur.

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Administrator
Posty: 3330
Rejestracja: 29 sie 2009, 12:21
Lokalizacja: Ustka/Słupsk

Post autor: Grzegorz K. » 14 paź 2010, 09:56

Szukam patentu na przebijanie pod kątem. Doradzicie coś? Po prostu celować pod kątem slot puncherem (przebijakiem)?
Obrazek

Kucyk
Posty: 157
Rejestracja: 28 cze 2010, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kucyk » 14 paź 2010, 11:15

Zapomniałem o tym temacie. Co myślicie o okapie z desek?? Nie mam spawarki, ani materiałów. Trochę głupi pomysł, ale to lepiej jak się zadymić przy rozpalaniu.
Może kiedyś czegoś się nauczę :)

Wczesnośredniowieczna Osada Słowiańska Nawia

Awatar użytkownika
Dziad Kowalski
Posty: 170
Rejestracja: 15 lut 2010, 22:00
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Dziad Kowalski » 14 paź 2010, 12:16

A po co ci spawarka. Znajdź na złomie blachę, potnij i ponituj z tego okap. Wystarczy mieć wiertarkę młotek i coś do cięcia blachy.

Awatar użytkownika
Marek
forumoholik
Posty: 1046
Rejestracja: 14 mar 2010, 13:45
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Marek » 14 paź 2010, 15:11

nawet nitować nie trzeba, ja swoje palenisko na śruby poskręcałem więc można też rozkręcić kiedy się chce i samochodem przewieźć jak coś.

Grzegorz, pod kątem to ciężka sprawa chyba bo ucieka materiał :/ może przebić normalnie a potem wsadzić pręt i na ciepło przechylić pręt młotkiem jeśli to całkiem cienki płaskownik. Jak jakiś blok stali duży to chyba lepiej jednak pod kątem od razu :/ można też jakiś celownik zmontować (otwór wywiercić i pod odpowiednim kątem umocować do ramy)
:evil:

Kucyk
Posty: 157
Rejestracja: 28 cze 2010, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kucyk » 14 paź 2010, 15:22

Oj mi o okap chodzi Marek. Dobra robię z desek.
Może kiedyś czegoś się nauczę :)

Wczesnośredniowieczna Osada Słowiańska Nawia

Awatar użytkownika
Marek
forumoholik
Posty: 1046
Rejestracja: 14 mar 2010, 13:45
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Marek » 14 paź 2010, 15:33

wiem że o okap :P tylko mówię, że metal nie jest taki ciężki do poskładania jak myślisz :P
:evil:

Awatar użytkownika
StellArt
Posty: 631
Rejestracja: 05 mar 2010, 02:06
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: StellArt » 14 paź 2010, 15:59

Grzesiek wywierć otwory piloty w materiale, trochę ci to ułatwi sprawę na ukośne przebicia zawsze lepiej dać ciut większą średnice przebijaka, jeśli już zależy ci żeby było ścisło wykańczaj otwór kwadratowym pilnikiem, słyszałem o przebijakach z ostrzem zeszlifowanym w jedną stronę, ponoć przebijak sam wyjdzie po skosie, ale na mój rozum zablokuje się i dupa z tego wyjdzie.

Kucyk lepiej się zadymić niż spalić kuźnie :-D

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Administrator
Posty: 3330
Rejestracja: 29 sie 2009, 12:21
Lokalizacja: Ustka/Słupsk

Post autor: Grzegorz K. » 14 paź 2010, 16:16

przetestuję obie opcje. Dzięki.
Obrazek

Kucyk
Posty: 157
Rejestracja: 28 cze 2010, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kucyk » 14 paź 2010, 17:35

U mnie nie będzie jakichś temperatur powyżej 1000 stopni :D. Może to coś by dało, może to głupio zabrzmi, ale pozabijać ten okap jakąś blachą?? Folią aluminiową?? :-D
Może kiedyś czegoś się nauczę :)

Wczesnośredniowieczna Osada Słowiańska Nawia

Awatar użytkownika
Marek
forumoholik
Posty: 1046
Rejestracja: 14 mar 2010, 13:45
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Marek » 14 paź 2010, 17:45

ale jak to... kolor żółty jasny to już jakoś 1100 stopni czyli normalka w palenisku... do zgrzewania konieczne. Drewno się tak wysuszy po kilku grzaniach że jedna iskra (a ich sporo jest) i Ci pójdzie z dymem... jak blachą chcesz obkładać to lepiej od razu z niej zrobić. To nie jest trudne
:evil:

Kucyk
Posty: 157
Rejestracja: 28 cze 2010, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kucyk » 14 paź 2010, 17:52

Uwierz mi przy moim wyposażeniu jest to trudne ;-). Dobra sprawdzę i powiem
Może kiedyś czegoś się nauczę :)

Wczesnośredniowieczna Osada Słowiańska Nawia

ODPOWIEDZ

Wróć do „KOWALSTWO WSPÓŁCZESNE - blacksmithing”