Produkcja zakuwek

Techniki używane obecnie, kowalstwo artystyczne

Moderatorzy: Nomad, Nikiel, BANAN, Marcin

Awatar użytkownika
Salaputro
Administrator
Posty: 679
Rejestracja: 01 wrz 2009, 02:42
Lokalizacja: Mosina k/Poznania
Kontakt:

Post autor: Salaputro » 10 mar 2011, 20:12

Teoretycznie harlem ma rację, rację ma też stefanik i banan - przy kwadratowych prostych przekrojach system wata/harlema się zazwyczaj sprawdza aczkolwiek standardy wymiarowe naszej stali są jakie są - dlatego bezpiecznie jest wyliczoną długość buncika sprawdzić w praktyce na podobnym elemencie - tak robię ja. Wyliczoną długość buncika zaginam na pospawanej próbce materiału i sprawdzam jak wychodzi jeśli jest OK to 'uruchamiam produkcję" zakuwek a jeśli jest za długa lub za krótka to wtedy dokonuję stosownej korekty i do dzieła. Jak słusznie zauważył stefanik przy buncikowaniu elementów łukowatych wymiary są zmienne i wtedy zazwyczaj trzeba stosować system stelarta - czyli robić bunciki dłuższe i docinać podczas zakuwania....

Talkus
Posty: 360
Rejestracja: 26 sie 2010, 19:39
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Talkus » 28 lis 2011, 20:50

Ja mam pytanie jak zrobic zakuwke na gorąco jak sie nie ma palnika?

Awatar użytkownika
BANAN
weteran forum
Posty: 6173
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:28
Lokalizacja: Armaty pod Stoczkiem zdobywała wiara rękoma czarnymi od pługa

Post autor: BANAN » 28 lis 2011, 21:18

Zagrzać towar w kotlinie,wygiąć na przyrządzie,tak przygotowaną zakuwkę znowu zagrzać,po czym nagrzaną przenosimy w miejsce jej zakładania i trzymając jedną końcówkę w kleszczach,drugą zawijamy młotkiem,potem zawijamy tę końcówkę,którą trzymaliśmy w kleszczach.Wszystko jasne?
Kontakt 517355290

Awatar użytkownika
jolo
forumoholik
Posty: 1117
Rejestracja: 28 sie 2009, 22:15
Lokalizacja: Olkusz okolice

Post autor: jolo » 28 lis 2011, 22:27

no to ja też wcisnę swoje 4 grosze

, zakuwki z taśmy 14x4 liczę po obwodzie zakuwanych elementów + 7mm w zasadzie powinno się je liczyć techniką wymiaru osi , ale ten 1mm na zakuwce można spokojnie dobić

jak mi zakuwki się nie schodzą , zmieniam młotek na cięższy i przed dobiciem uderzam w narożnik

zakuwki z grubego materiału (pow 4mm)koniecznie zakuwamy na gorąco , bo wtedy ładnie się dociągają kąty i zakuwka nie odstaje

zakuwki z cienkiej taśmy trzymają tak samo nijak zakuwane na zimno i gorąco :>
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
igor
Posty: 128
Rejestracja: 04 mar 2010, 18:20
Lokalizacja: krosno
Kontakt:

Post autor: igor » 28 lis 2011, 23:26

to są rolki ,to się kręci czy tylko się ześlizguje ?

Marcin
Posty: 804
Rejestracja: 14 gru 2009, 10:13
Lokalizacja: Giedlarowa
Kontakt:

Post autor: Marcin » 29 lis 2011, 02:12

ja mam wałki ze stali powierzchniowo utwardzanej i się ślizga, myślę że obrotowe na ten sam skutek by pracowały
Młodości nie kupisz, ani nie sprzedasz

Awatar użytkownika
jolo
forumoholik
Posty: 1117
Rejestracja: 28 sie 2009, 22:15
Lokalizacja: Olkusz okolice

Post autor: jolo » 29 lis 2011, 08:43

się kręci ,i można rozsunąć na wymagany wymiar, a pod zakuwkę można wstawić jakiś ścinek z 30x5 żeby zakuwka , była płytsza , lub wyjąć wszystko aby kąty wyszły bardziej ostre


jeszcze zakuwki można wyżarzyć żeby były mięciuteńkie

Awatar użytkownika
rav08
forumoholik
Posty: 1225
Rejestracja: 02 wrz 2009, 19:50
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Post autor: rav08 » 29 lis 2011, 19:16

Sprytne urządenie tylko okręcić się trzeba troche ile się tam zmieści tych klamerek?

Awatar użytkownika
jolo
forumoholik
Posty: 1117
Rejestracja: 28 sie 2009, 22:15
Lokalizacja: Olkusz okolice

Post autor: jolo » 30 lis 2011, 07:51

1 :)

Awatar użytkownika
Nikiel
Administrator
Posty: 2240
Rejestracja: 28 sie 2009, 21:50
Lokalizacja: Jasło

Post autor: Nikiel » 30 lis 2011, 20:13

Jolo, a te moje to pewnie leżą gdzieś na warsztacie jeszcze?:P Trochę tego materiału napsułem:P
ludzie dzielą się na dwie grupy:) pierwsza grupa to ludzie, którzy dzielą ludzi na dwie grupy, a druga to ludzie którzy tego nie robią :P

Awatar użytkownika
rav08
forumoholik
Posty: 1225
Rejestracja: 02 wrz 2009, 19:50
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Post autor: rav08 » 30 lis 2011, 20:40

To trochu lipton tak po jednej na takiej maszynie nawalać zwłaszcze że trzeba ustawić każdą sztuke idealnie.

Awatar użytkownika
Bodar
weteran forum
Posty: 3829
Rejestracja: 01 sty 2014, 11:21
Lokalizacja: lubuskie

Re: Produkcja zakuwek

Post autor: Bodar » 27 cze 2016, 22:24

Odświeżę temat obliczenia długości materiału na zakuwki do profili o przekroju okrągłym i kwadratowym.
L zakuwka1.jpg
L zakuwka2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „KOWALSTWO WSPÓŁCZESNE - blacksmithing”