Czy taki palnik będzie dobry?

techniki metaloplastyczne i informacje z zakresu odlewnictwa

Moderatorzy: Nomad, Nikiel, BANAN, Marcin

Alek74
Posty: 8
Rejestracja: 30 wrz 2016, 14:45
Lokalizacja: Kraków

Czy taki palnik będzie dobry?

Post autor: Alek74 » 10 sty 2021, 15:35

Cześć,
Potrzebuje zrobić prosty piec odlewniczy do topienia niewielkich ilości aluminium.
Zrobię go z wiadra 15l i 7l. Do wiadra 15 wleję zaprawę gipsową - odporną na wysokie temperatury, a 7 zatopię wewnątrz. Tak, by powstała kotlina.
Z boku wytnę otwór na palnik, który będzie szedł pod delikatnym kątem, by płomień wirował w około, a nie grzał tylko jedno miejsce.

Ale nie wiem jaki palnik się nada. Czy taki z linku o średnicy dyszy 60mm da radę? Czy większy?
Czy na wyjściu z butli powinien być taki reduktor jaki stosuje sie w kuchenkach gazowych?
Czy bezpośrednio do butli podpinamy ten palinki i jedziemy?

Pozdrawiam.
https://allegro.pl/oferta/palnik-gazowy ... 8482513804
https://allegro.pl/oferta/reduktor-prop ... 5866014619

Awatar użytkownika
BANAN
weteran forum
Posty: 6294
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:28
Lokalizacja: Armaty pod Stoczkiem zdobywała wiara rękoma czarnymi od pługa

Re: Czy taki palnik będzie dobry?

Post autor: BANAN » 10 sty 2021, 18:32

Ani jedno, ani drugie. Palnik przeznaczony jest do pracy na otwartej przestrzeni, a nie w ciasnym piecu. Reduktor regulowany z manometrem. Chodzi tu o ciśnienie robocze gazu.
Kontakt 517355290

ODPOWIEDZ

Wróć do „METALOPLASTYKA I ODLEWNICTWO - metalworking and founding”