Przyczepka

Moderatorzy: Nomad, BANAN, Marcin, Nikiel

yyaarroo
Posty: 21
Rejestracja: 28 sty 2011, 22:36
Lokalizacja: Wielgie

Post autor: yyaarroo » 19 mar 2011, 21:54

ateem pisze:przyczepy, tak jak ramy samochodów, wykonywane są z ceowników a nie profili zamkniętych. Przyczepka MUSI być elastyczna. Konstrukcja wyspawana z profili będzie sama się"rwała" w użytkowaniu od obciążenia.
kolego wiesz o czym piszesz?

zajo84
Posty: 17
Rejestracja: 25 lip 2010, 13:31
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: zajo84 » 20 mar 2011, 09:21

witam ja podpatrzałem z trąd
http://allegro.pl/przyczepka-samochodow ... 04216.html


a co do osi to nie bardzo na resorach do dłużycy z tego co się dowiedziałem od tego kolesia,druga sprawa jak robić to na dwóch osiach chodzi o komfort jazdy.ja mam rysunki mojej przyczepki w autokodzie mogę udostępnić.rama 40x80x3

ateem
Posty: 389
Rejestracja: 07 paź 2010, 19:41
Lokalizacja: ełk

Post autor: ateem » 20 mar 2011, 13:04

yyaarroo połóż się pod byle samochód zbudowany "na ramie" (amerykańskie auta, polski lublin, mercedes atego) i popatrz z czego rama jest zbudowana. Tak samo połóż się pod przyczepki firmy Niewiadów. Ja tam nie widziałem profili zamkniętych jako główne konstrukcje.

Sadek
Posty: 117
Rejestracja: 19 gru 2009, 11:33
Lokalizacja: Nieborzyn
Kontakt:

Post autor: Sadek » 20 mar 2011, 13:54

Dlaczego niby nie na resorze, z tego co widziałem takie dłużyce to wszystkie były na resorze (nie wiem jak się je ciąga) ale nic nie stoi na przeszkodzie aby zbudować 2-osiową na resorach.

Patrząc na zdjęcia z linku kolegi zajo84 wszystko jest wykonane z profila zamkniętego.
Pozostaję otwarty, elastyczny, ciekawy.

Awatar użytkownika
nibylung
Posty: 331
Rejestracja: 08 lis 2009, 18:22
Lokalizacja: zgierz
Kontakt:

Post autor: nibylung » 20 mar 2011, 15:53

Dłużyca na dwóch osiach powinna mieć chyba hamulec najazdowy? Większy wydatek ale bezpieczniej , wygodniej i w końcowym efekcie taniej bo hamulce w samochodzie nie zużywają się tak mocno.

zajo84
Posty: 17
Rejestracja: 25 lip 2010, 13:31
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: zajo84 » 20 mar 2011, 17:06

hamulec najazdowy powyżej DMC 750 musi być ale nie przy 2 osiach.z pewnością lepiej z hamulcem najazdowym ale cena takiej osi zrośnie znaczniej.

Robert W.
Posty: 547
Rejestracja: 28 sie 2009, 20:01
Lokalizacja: Góral z Pienin

Post autor: Robert W. » 20 mar 2011, 17:37

przyczepa na resorach ma tendencje do pływania przy większych prędkościach i hamowaniu, parę razy doświadczyłem tego stresującego przeżycia :lol: miałem ją skonstruowaną z profili i z tego byłem zadowolony bo była sztywną i dobrą konstrukcją.Teraz mam przyczepę ze Świdwina zbudowaną z ceowników które tylko chyba i wyłącznie z oszczędności są wykorzystywane, konstrukcje musiałem wzmocnić bo licha ale jestem zadowolony z osi bo przyczepa jest nisko osadzona co doceniam przy załadunku i dobrze się prowadzi a resor to już przeżytek :mrgreen:

atem amerykanie wzmacniają ramy przez zadeklowanie ceownika aby znosiły większe obciążenia tak samo autobusy to konstrukcja z profili sztywna i wytrzymała :mrgreen:

Awatar użytkownika
nibylung
Posty: 331
Rejestracja: 08 lis 2009, 18:22
Lokalizacja: zgierz
Kontakt:

Post autor: nibylung » 20 mar 2011, 19:13

Ceownik nigdy nie będzie miał tej wytrzymałości ci profil. a jeżeli robimy przyczepe na resorach to muszą być i amortyzatory bo bedzie pływać.A to zwiększa koszt i dokłada dodatkowej pracy poza tym jak pisze Robert przyczepa na samej osi będzie dużo niższa.

Awatar użytkownika
Menes
Posty: 60
Rejestracja: 07 wrz 2010, 12:55
Lokalizacja: Charlęż koło Lublina
Kontakt:

Post autor: Menes » 20 mar 2011, 19:20

Ja muszę zrobić na jednej osi ponieważ nie mam uprawnień na lawety. A główną konstrukcję z jakiego profil zrobić, myślałem o 40/80/2 ?? Myślę ze drabinkę z trójkątów zrobię z profil 20/30/2 co o tym myślicie ponieważ nieznalezieniem takiej w wypożyczalni jeszcze wiem gdzie jest jedna wypożyczalnia i tam możne być podjadę w poniedziałek to zobaczę.

Robert W.
Posty: 547
Rejestracja: 28 sie 2009, 20:01
Lokalizacja: Góral z Pienin

Post autor: Robert W. » 20 mar 2011, 19:46

Nibylung dodał to co zapomniałem o amortyzatorach przy resorach.Ale efekt pływania bujania przy ciężarze czy dłużycy jest i to jest wkurzające jak i niebezpieczne :mrgreen:

Rafal L.
Posty: 707
Rejestracja: 16 maja 2010, 09:28
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Post autor: Rafal L. » 20 mar 2011, 19:56

A czy przyczepka na osi,przy małych obciążeniach niema tendencji do skakania na dołach?.

Awatar użytkownika
nibylung
Posty: 331
Rejestracja: 08 lis 2009, 18:22
Lokalizacja: zgierz
Kontakt:

Post autor: nibylung » 20 mar 2011, 20:22

To zależy jakie doły i z jaka prędkością będziesz jechał .A przyczepa na resorach czy bez bedzie skakać tak już ma.

Rafal L.
Posty: 707
Rejestracja: 16 maja 2010, 09:28
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Post autor: Rafal L. » 20 mar 2011, 21:00

Tak pytam gdyż znajomy zrobił sobie taka przyczepkę i narzeka ze mu skacze (ylko jeden szkopuł może bardzo ważny dał oś o udźwigu powyżej 1000kg).Bo niby na resorach z amortyzatorami mu nie skacze.Pytam się gdyż nie mam porównania.Sam ma na resorach bez amortyzatorów to mi skacze .

Awatar użytkownika
Menes
Posty: 60
Rejestracja: 07 wrz 2010, 12:55
Lokalizacja: Charlęż koło Lublina
Kontakt:

Post autor: Menes » 20 mar 2011, 23:36

Widziałem taką przyczepkę konstrukcja główna była z profilu 80/40 niemiła drabinki była na pełnej brutcie metalowo drewnianej, czyli sadze ze profil 20\30\2 ustawiony na sztorc będzie okej. Co do osi to polecacie coś takiego ??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Salaputro
Administrator
Posty: 678
Rejestracja: 01 wrz 2009, 02:42
Lokalizacja: Mosina k/Poznania
Kontakt:

Post autor: Salaputro » 21 mar 2011, 00:05

Menesie oś ze zdjęcia jest bardzo dobra do lekkiej przyczepy - mam do Ciebie jedną uwagę - pisz chłopie po polsku bo post powyżej jest nieczytelny z poprzestawianymi literami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „NARZĘDZIA - tools”