palenisko z felgi samochodowej

Moderatorzy: Nomad, BANAN, Marcin, Nikiel

nochal

palenisko z felgi samochodowej

Post autor: nochal » 12 sty 2010, 10:07

Witam, jestem początkującym amatorem w tym temacie i mam taką sprawę: zrobiłem małe palenisko z felgi samochodowej z nadmuchem od dołu, oblepiłem gliną (faktycznie dobrze izoluje, bo felga mocno się nie nagrzewa) i wymyśliłem sobie, żeby oszczędzić straty ciepła to zamontuje taką samą felgę (przykrywkę) od góry z wyciętym otworem z boku żeby był dostęp do żaru. No i obawiam się że to nei był dobry pomysł, bo trochę dławi mi ogień. (niestety nie mam teraz zdjęć, ale postaram się zrobić w razie niejasności). Pytanie czy warto kombinować z tą felgą na górze paleniska, czy po prosty ją zdjąć i tyle? Bo opcje mam chyba dwie: 1. zostawić felgę (przykrywkę) tylko zamontować do niej rurę żeby zrobić komin/pseudo wyciąg; 2. zupełnie wyrzucić tą przykrywkę. Podkreślam że nie mam obecnie miejsca gdzie mógłbym się schować z paleniskiem pod jakimś dachem - ale pracuję nad tym ;-) Jakieś rady?

Awatar użytkownika
Nikiel
Administrator

Post autor: Nikiel » 12 sty 2010, 10:59

zdejmij pokrywkę. zobzczysz jak sie bedzie palilo. jak pracujesz na świeżym powietrzu to po bokach kotlinki daj po 2 cegły. to powinno trochę osłonić ogien. możesz też sobie zrobić jakić ekran chroniący przed wiatrem, albo schowaj się za budynkiem.
ludzie dzielą się na dwie grupy:) pierwsza grupa to ludzie, którzy dzielą ludzi na dwie grupy, a druga to ludzie którzy tego nie robią :P

nochal

Post autor: nochal » 12 sty 2010, 11:46

i jeszcze pytanie o koks: to musi być przemysłowy/hutniczy, tak? I czy nadmuch zostawić bezpośrednio od dołu w górę - bo tak mam, czy może lepiej zrobić jakąś osłonkę tak, żeby powietrze trochę się rozpraszało na boki z tego otworu?

Awatar użytkownika
Nomad
Moderator

Post autor: Nomad » 12 sty 2010, 11:53