Młot Kowalski Sprężynowy MR-80A
Moderatorzy: Nomad, BANAN, Marcin, Nikiel
Sprężyny są, wszystko skręcone. Tych krótkich piór te śruby ze sprężynami nie sięgają, są one na długich piórach. Pewnie taki luz ma być. Zacząłem dziś kuć na młocie, rozciągałem pręt fi14 na końcach na długości około 15cm. Nawet w miarę mi to szło, mam płaskie kowadła ale chyba do tego typu czynności powinno być jedno kowadło lekko skośne ? Sorki za moje banalne pytania ale to moje początki z młotem mechanicznym i nie wiem jeszcze co on ode mnie chce...
Mam pytanko do posiadaczy i znawców MR-ów. W moim młocie zaczęło coś stukać na kole pasowym tam gdzie jest sprzęgło. To stukanie jest równomierne, jedno stuknięcie na jeden obrót koła pasoego przy naciskaniu pedała ustępuje. Takie typowe stukanie jak w prasach mimośrodowych (z tymi co miałem do czynienia (niewiele) tak stukało) Nie wiem czy to normalne czy może trzeba tam zajrzeć i coś wymienić? Jak go kupiłem to też stukało ale ciszej potem był okres że było cicho a dzisiaj znowu zaczęło stukać i wydaje mi się że głośniej. Z góry dzięki za porady.
Jak zakładasz tę pokrywę/tarczę sprzęgła to wchodzi ona na takich sworzniach.
Z tego co pamiętam to jak jest na nich luz będzie tak pukało. Możesz dorobić nowe, jak Cię to denerwuje, ale nie masz się czym przejmować, bo wszystkie tak mają. Puść na youtube jakiś filmik z kucia na mr 80 i sobie posłuchaj.
Z tego co pamiętam to jak jest na nich luz będzie tak pukało. Możesz dorobić nowe, jak Cię to denerwuje, ale nie masz się czym przejmować, bo wszystkie tak mają. Puść na youtube jakiś filmik z kucia na mr 80 i sobie posłuchaj.
Muszę się pochwalić, że dołączyłem do grona posiadaczy legendarnych Emerków :-)
Dziękuję wszystkim za podzielenie się wiedzą i licznymi wskazówkami w tym temacie - na pewno się przydadzą podczas instalowania maszyny.
Kilka słów o moim egzemplarzu. Rocznik 1985, stan sprzęgła ok 5,5-6mm, czyli sporo :-) Resor cały, piór najdłuższych wchodzących w bijak 8, a wchodzących w obejmę targańca 10. Niektórzy podawali różne liczby, ale nie wiem z której strony liczyli Jarzmo resora w dobrym stanie, przy poruszaniu ręką wszystko chodzi elegancko, wszystko jeszcze nasmarowane.
Jest jednak kilka niedomagań: wałek od pedału nie rusza się, chyba go korozja przykleiła, codziennie psikam WD40. Samego pedału brak. Silnik wywala bezpiecznik (zabezpieczenie mam 25 Amp) i chyba wymaga przewinięcia. Bijak ma trochę luzu, a górna nakładka niezbyt dokładnie schodzi się z dolnym kowadełkiem. Górne jest V, a dolne płaskie.
Zdjęcia jakieś wrzucę, jak będę miał dostęp do szybszego neta.
Wcześniej zamierzałem sam zbudować sobie resoraka, zebrałem już kilka dobrych elementów i chętnie odsprzedam je osobom poszukującym. Na dniach wrzucę odpowiedni wpis ze zdjęciami w dziale handlowym.
Pozdrawiam
Dziękuję wszystkim za podzielenie się wiedzą i licznymi wskazówkami w tym temacie - na pewno się przydadzą podczas instalowania maszyny.
Kilka słów o moim egzemplarzu. Rocznik 1985, stan sprzęgła ok 5,5-6mm, czyli sporo :-) Resor cały, piór najdłuższych wchodzących w bijak 8, a wchodzących w obejmę targańca 10. Niektórzy podawali różne liczby, ale nie wiem z której strony liczyli Jarzmo resora w dobrym stanie, przy poruszaniu ręką wszystko chodzi elegancko, wszystko jeszcze nasmarowane.
Jest jednak kilka niedomagań: wałek od pedału nie rusza się, chyba go korozja przykleiła, codziennie psikam WD40. Samego pedału brak. Silnik wywala bezpiecznik (zabezpieczenie mam 25 Amp) i chyba wymaga przewinięcia. Bijak ma trochę luzu, a górna nakładka niezbyt dokładnie schodzi się z dolnym kowadełkiem. Górne jest V, a dolne płaskie.
Zdjęcia jakieś wrzucę, jak będę miał dostęp do szybszego neta.
Wcześniej zamierzałem sam zbudować sobie resoraka, zebrałem już kilka dobrych elementów i chętnie odsprzedam je osobom poszukującym. Na dniach wrzucę odpowiedni wpis ze zdjęciami w dziale handlowym.
Pozdrawiam
Demokracja - tyrania większości nad mniejszością.