Balustrada

Techniki ślusarskie

Moderatorzy: Nomad, Nikiel, BANAN, Marcin

Brona
Posty: 223
Rejestracja: 14 sty 2013, 17:27
Lokalizacja: Śląsk

Balustrada

Post autor: Brona » 22 lip 2018, 12:12

Witam.
Przyszło mi spawać "nowoczesne balustrady" z profila 80x20x1.5 profil cięty na 45° pionowo. Słupki 30x30x2.
Całość popunktowałem i dopiero spawałem piony od wewnętrznej strony. Długość balustradu 3.5m i boki 1.25m. No i pewnie jak już się domyślacie profile poziome w miejscu spawu ściągło do środka. Jest to dosyć widoczne. Czy ktoś z kolegów spotkał się z takim czymś jest jeszcze możliwość wyrównania tego? Zastanawiam się nad podgrzaniem spawów.
W jaki sposób powinienem się do tego zabrać żeby nie wyglądały tak kolejne balustrady.
Całość bedzie ocynkowana i proszkowo malowana.
Z góry dzięki za pomoc

Poniżej zdjęcie poglądowe
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

kin241
Posty: 300
Rejestracja: 07 paź 2009, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Balustrada

Post autor: kin241 » 22 lip 2018, 21:34

Cięcie profili po katem 45 st. to raczej zły pomysł. Lepiej ciąć do kąta prostego wtedy nie ściąga do środka.

Awatar użytkownika
doman1001
Posty: 150
Rejestracja: 10 mar 2018, 17:16
Lokalizacja: Kielce

Re: Balustrada

Post autor: doman1001 » 23 lip 2018, 19:11

Niestety na to rady nie ma oprócz praktyki :/ Można próbować spawać zablokowane w przyrządzie ale też pewności nie ma :/ Proponuję mały prąd i skakać spoinami żeby nie grzać jednego miejsca. Cynkowanie ogniowe też niestety może pokręcić całość :/ Trudny dość temat niestety :/ Ale nie zniechęcaj się. Powoli ale skutecznie i dasz radę :)

AdamB
Posty: 67
Rejestracja: 23 sty 2018, 13:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Balustrada

Post autor: AdamB » 23 lip 2018, 23:19

jeżeli spawałeś piony na całej długości 80mm z dwóch stron spawy musiały ściągnąć należy spawać góra dół(spoina 2x30mm)i skakać spoinami jak radzi doman przed spawaniem odkształcić całość w przeciwnym kierunku podkładając coś na środku a końce obciążyć lub docisnąć {na kształt banana}tylko z wyczuciem żeby nie przegiąć

Awatar użytkownika
Arkadi
Posty: 862
Rejestracja: 20 sty 2012, 21:39
Lokalizacja: Boleslawiec
Kontakt:

Re: Balustrada

Post autor: Arkadi » 25 lip 2018, 10:29

Jak dajesz taki cieńki profil,to przy dużym spawie zawsze ci pociągnie a profil nawet zniekształci ja osobiście nie używał profila 1,5 mm (nigdy).Twój profil ma 3,50 długości więc też dla tego tak się będzie zachowywał.Jesli chodzi o słupki 30x30 to nawet się nie wygłupiaj, bo będzie to wyglądało mało atrakcyjnie biorąc pod uwagę profil 80x20 to minimum 50x50 .Jak dasz do cynkowni to na 80% i tak ci profile powygina bo są duże naprężenia.

Grzechu
Posty: 41
Rejestracja: 04 gru 2015, 19:26
Lokalizacja: Brzeg

Re: Balustrada

Post autor: Grzechu » 25 lip 2018, 20:08

Patrzę i patrzę na to zdjęcie i zastanawiam się po jakiego grzyba zacinałeś profile pod kątem. Twoja balustrada nie ma słupków na rogach? Co do ocynku to Arkadi dobrze prawi- powygina bankowo.Spawanie tak jak już napisali doman i Adam- przy solidnym zamocowaniu elementów spawanych powinno być OK. Mocowania odkręcaj dopiero po ostygnięciu spawów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „ŚLUSARSTWO - locksmithing”