Spawanie blachy

MAG, TIG, PLAZMA, LASER

Moderatorzy: Nomad, Nikiel, BANAN, Marcin

Awatar użytkownika
Jacenty
weteran forum
Posty: 4291
Rejestracja: 27 wrz 2012, 13:18
Lokalizacja: Mikołajki
Kontakt:

Re: Spawanie blachy

Post autor: Jacenty » 05 sty 2020, 20:38

Rafał w zamieszchłych czasach kiedy cienkie blachy spawałem elektrodą również załatwiałem tego typu akcje kawałkami obitych elektrod jak też innym drobnym złomem typu nakrętki, gwoździe itp.😄

Qba753i
Posty: 34
Rejestracja: 26 gru 2019, 20:38
Lokalizacja: Jasło

Re: Spawanie blachy

Post autor: Qba753i » 09 sty 2020, 14:06

Przy spawaniu blachy, z drugiej strony powstaje wybulenie srednicy 3mm około, czym radzicie to szlifowac, aby po malowaniu nie bylo widac? Probowalem szlifierką z polerdyskiem lecz zostają wglębienia. Czy szpifierką oscylacyjną zrobie to? Czy moze jakis lepszy sposob polecicie?

Awatar użytkownika
Jacenty
weteran forum
Posty: 4291
Rejestracja: 27 wrz 2012, 13:18
Lokalizacja: Mikołajki
Kontakt:

Re: Spawanie blachy

Post autor: Jacenty » 09 sty 2020, 14:36

Możesz oscylacyjną ale całkiem dobrym sposobem jest szlifierka tzw. czołg. Jeżeli spory naddatek to zgrubnie idzie szlifierka kątowa uzbrojoną w tarczę do szlifowania. Aczkolwiek jeżeli jesteś posiadaczem czarnego pasa, a sztuka władania kątówką prostsza jest od mycia zębów to spokojnie przy użyciu lamelki lub tarczy z papierem osiągniesz pożądany efekt.😤 Tylko ruchy prawo lewo(długie) i nic przód tył (krótkie czubkiem tarczy).💪

Qba753i
Posty: 34
Rejestracja: 26 gru 2019, 20:38
Lokalizacja: Jasło

Re: Spawanie blachy

Post autor: Qba753i » 09 sty 2020, 15:07

Szlifierką probowalem ale widac kazdą nierównośc po malowaniu niestety 😁

Awatar użytkownika
Jacenty
weteran forum
Posty: 4291
Rejestracja: 27 wrz 2012, 13:18
Lokalizacja: Mikołajki
Kontakt:

Re: Spawanie blachy

Post autor: Jacenty » 09 sty 2020, 15:21

Uwierz mi, że szlifierką kątową jesteś w stanie wyprowadzić powierzchnię na lustro, kwestia techniki. Papier na gumowym krążku, wykańczając powierzchnię musisz dobrać odpowiednią gradację oczuwiście przy wykorzystaniu odpowiednich obrotów. Ostatni etap to szczotkowanie, które niweluje najdrobniejsze ryski. Po takim zabiegu możesz się przejrzeć.. Ciężko uczyć słowami nie trzymając narzędzia w ręku.

Qba753i
Posty: 34
Rejestracja: 26 gru 2019, 20:38
Lokalizacja: Jasło

Re: Spawanie blachy

Post autor: Qba753i » 09 sty 2020, 15:32

Zgadzam sie ale mam takich miejsc setki do wykończenia, nie musi byc na lustro, jedynie zeby bylo równo i nie bylo czuc pod palcem.

Awatar użytkownika
Jacenty
weteran forum
Posty: 4291
Rejestracja: 27 wrz 2012, 13:18
Lokalizacja: Mikołajki
Kontakt:

Re: Spawanie blachy

Post autor: Jacenty » 09 sty 2020, 15:34

Proces jest dość szybki, oczywiście po złapaniu wprawy.😊

Qba753i
Posty: 34
Rejestracja: 26 gru 2019, 20:38
Lokalizacja: Jasło

Re: Spawanie blachy

Post autor: Qba753i » 09 sty 2020, 15:37

Starałem się wyprowadzic na równo, po dotknięciu palcem zawsze bylo czuc gdzie bylo szlifowane a po malowaniu tak jak na foto. Dlatego szukam alternatywy do szlifierki 😁 szlifierką oscylacyjną będzie to bardziej czasochłonne? 😁
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jacenty
weteran forum
Posty: 4291
Rejestracja: 27 wrz 2012, 13:18
Lokalizacja: Mikołajki
Kontakt:

Re: Spawanie blachy

Post autor: Jacenty » 09 sty 2020, 16:59

Efekt końcowy nikomu nic nie powie nie widząc elementu przed szlifowaniem, a następnie przed malowaniem. Co do twojego pytania to wyprowadzanie powierzchni oscylacyjną będzie bardziej czasochłonne ale możliwe do wykonania. Powyższa obróbka pociąga za sobą wciąż powtarzającą się zmianę papieru na bardziej ostry. Gdybym wykluczył kątówkę, zdecydowanie poszedłbym w stronę czołgu.

Qba753i
Posty: 34
Rejestracja: 26 gru 2019, 20:38
Lokalizacja: Jasło

Re: Spawanie blachy

Post autor: Qba753i » 09 sty 2020, 17:15

Chyba masz rację 😁dla pewności chodzi o cos takiego? Zastanawia mnie jedno, do jakiej gradacji pasowałoby zejść aby po proszkowym malowaniu nie bylo widac śladów 150?


https://sprzedajemy.pl/duza-szlifierka- ... nr58236551

Awatar użytkownika
Jacenty
weteran forum
Posty: 4291
Rejestracja: 27 wrz 2012, 13:18
Lokalizacja: Mikołajki
Kontakt:

Re: Spawanie blachy

Post autor: Jacenty » 09 sty 2020, 17:33

Tak, chodzi o taką szlifierkę. Co do gradacji to dobrze kupić kilka pasów i najzwyczajniej zrobić testy. Ciężko udzielać dobrych rad nie mając zielonego pojęcia w kwestii projektu jak też posiadanych przez ciebie umiejętności. Jedyne co można to spróbować nadać słuszny kierunek w rozwiązaniu problemu. Szkoda, że nie wypowiadają się inni koledzy. Zarejestrowanych forumowiczów jest kilka tysięcy, a tylko kilka osób produkuje się służąc pomocą. 😜

Qba753i
Posty: 34
Rejestracja: 26 gru 2019, 20:38
Lokalizacja: Jasło

Re: Spawanie blachy

Post autor: Qba753i » 09 sty 2020, 17:39

Dzieki za pomoc. Będziemy testowac, zwieksze grubosc blachy z 0.8 do 1mm i powinno byc wiele lepiej przy spawaniu jak i szlifowania bedzie mniej.

Awatar użytkownika
Jacenty
weteran forum
Posty: 4291
Rejestracja: 27 wrz 2012, 13:18
Lokalizacja: Mikołajki
Kontakt:

Re: Spawanie blachy

Post autor: Jacenty » 09 sty 2020, 18:02

Tak się zastanawiam czy oby na pewno chodzi o jakość szlifowania czy może w grę wchodzi również wichrowanie się blachy i stąd te nierówności? Dodam, że pod szlifowanie czołgiem powierzchnia na której ułożysz blachę musi być idealnie płaska.

Qba753i
Posty: 34
Rejestracja: 26 gru 2019, 20:38
Lokalizacja: Jasło

Re: Spawanie blachy

Post autor: Qba753i » 09 sty 2020, 18:50

Nie blacha jest równa, mam odpowiednie przyrządy co uniemożliwiają jej odkształcenie podczas spawania
😇

Awatar użytkownika
Jacenty
weteran forum
Posty: 4291
Rejestracja: 27 wrz 2012, 13:18
Lokalizacja: Mikołajki
Kontakt:

Re: Spawanie blachy

Post autor: Jacenty » 09 sty 2020, 18:59

👍💪👍

ODPOWIEDZ

Wróć do „CIĘCIE I SPAWANIE - cutting and welding”