Problem z rozgrzaniem metalu do wysokich temperatur

nauka podstawowych technik i operacji kowalskich

Moderatorzy: Nomad, BANAN, Marcin, Nikiel

Awatar użytkownika
bey
arcyforumoholik
Posty: 2692
Rejestracja: 31 sie 2009, 07:20
Lokalizacja: Bronisze
Kontakt:

Re: Problem z rozgrzaniem metalu do wysokich temperatur

Post autor: bey » 11 gru 2023, 20:50

Jaki rozkład i wielkość otworów?

Daj fotkę czystego paleniska :P (bez paliwka)

Pierwsze wrażenie, że za dużo otworów na zbyt dużej powierzchni i nadmuch nie daje rady (farelki nie sprężają), dodatkowo za mało koksu, większą górkę usypać :P
Lepsze jest wrogiem dobrego

Awatar użytkownika
bey
arcyforumoholik
Posty: 2692
Rejestracja: 31 sie 2009, 07:20
Lokalizacja: Bronisze
Kontakt:

Re: Problem z rozgrzaniem metalu do wysokich temperatur

Post autor: bey » 28 gru 2023, 15:26

kapselon pisze:
11 gru 2023, 17:48
Rodzaj nadmuchu to jak wspomniałem dwie suszarki typu Farel
I co z tym paleniskiem?
Lepsze jest wrogiem dobrego

kapselon
Posty: 18
Rejestracja: 19 sie 2023, 18:14
Lokalizacja: Dobczyce

Re: Problem z rozgrzaniem metalu do wysokich temperatur

Post autor: kapselon » 28 gru 2023, 15:49

Na razie jestem na etapie modyfikacji nadmuchu. Tym razem będzie to dość mocna dmuchawa samochodowa z regulacją.

kapselon
Posty: 18
Rejestracja: 19 sie 2023, 18:14
Lokalizacja: Dobczyce

Re: Problem z rozgrzaniem metalu do wysokich temperatur

Post autor: kapselon » 08 sty 2024, 17:06

Dla czytających ten wątek w przyszłości: problemem był nadmuch. Postanowiłem zamontować klasyczną dmuchawę do pieca CO, poszerzając przy tym kanał dolotowy (profil 60x80). Teraz nie mam żadnego problemu z osiągnięciem wysokich temperatur i zgrzewanie w końcu się udaje.

Awatar użytkownika
bey
arcyforumoholik
Posty: 2692
Rejestracja: 31 sie 2009, 07:20
Lokalizacja: Bronisze
Kontakt:

Re: Problem z rozgrzaniem metalu do wysokich temperatur

Post autor: bey » 08 sty 2024, 17:28

Jak pisałem, farelki nie sprężają :P
Lepsze jest wrogiem dobrego

Awatar użytkownika
Radomir
Posty: 11
Rejestracja: 26 cze 2023, 22:09
Lokalizacja: Gorzów

Re: Problem z rozgrzaniem metalu do wysokich temperatur

Post autor: Radomir » 21 maja 2024, 18:15

Moje koksowe palenisko jest napędzane suszarką do włosów, przepracowało już jakieś 3 worki koksu i zero problemów. Suszarka wchodzi w rurę średnicy 50mm, rura w profil 100x100. Może nie jest to książkowe rozwiązanie, ale póki suszarka nie padnie to tak zostanie. W suszarce tylko grzałkę odłączyłem, żeby nadto prądu nie żarła. Temperatura na drugim biegu suszarki jest taka, że jak się zagapię na małym detalu to już nie mam co z paleniska wyjąć.

https://youtube.com/shorts/RPpuSzTAogg? ... 1dNDa-6rf9

ODPOWIEDZ

Wróć do „ABC - PODSTAWY KOWALSTWA - basic techniques”