nitowanie stalowymi nitami

nauka podstawowych technik i operacji kowalskich

Moderatorzy: Nomad, Nikiel, BANAN, Marcin

arthurid
Posty: 10
Rejestracja: 05 lut 2017, 11:12
Lokalizacja: Poznań

nitowanie stalowymi nitami

Post autor: arthurid » 28 gru 2017, 01:59

Witam wszystkich,
Mam pytanie, czy można zanitować nitami stalowymi 2 płaskowniki pomiędzy którymi są deski? nity chciałbym dać średnicy 10-12 mm więc raczej nitowanie na gorąco ale co z drewnem? czy jest jakaś metoda? chcę w ten sposób okuć drzwi ale nie chciałbym ich spalić :)

Awatar użytkownika
szczerbus9
Posty: 37
Rejestracja: 03 maja 2017, 11:11
Lokalizacja: Nowa Aleksandria

Re: nitowanie stalowymi nitami

Post autor: szczerbus9 » 28 gru 2017, 10:43

Będzie ciężko... nie znam co prawda typowej metody, jednak na zdrowe chłopskie myślenie, można spróbować nasączyć drewno wodą, a nita nagrzać wcześniej... chyba, że pobawić się w technologię i główne mocowanie zrobić czymś nowoczesnym (np śrubami), a nity dać na pokaz (nawet przykleić same łby)
Doznałem miłości demona, jestem dumny, że wybrała mnie i zaryzykowała by być ze mną, oraz jestem dumny, że obroniłem ją, mimo... nie jednak się cieszę, że stałem się smokiem. Jestem dumny, że ciało zrównało się z moim szaleństwem.

Awatar użytkownika
Jacenty
weteran forum
Posty: 4131
Rejestracja: 27 wrz 2012, 13:18
Lokalizacja: Mikołajki
Kontakt:

Re: nitowanie stalowymi nitami

Post autor: Jacenty » 28 gru 2017, 12:18

Kładziesz blachę z otworem na nieklepaną część nita, grzejesz jego końcówkę palnikiem, a blacha odbiera praktycznie całe ciepło. Klepiesz nit i po całym procesie szybkie studzenie nita jak też blachy.

Awatar użytkownika
Aries
Moderator
Posty: 2169
Rejestracja: 15 wrz 2011, 21:55
Lokalizacja: Jędrzejewo
Kontakt:

Re: nitowanie stalowymi nitami

Post autor: Aries » 28 gru 2017, 14:51

Pomyśl nad nitem 8mm. Można taki spokojnie zamykać na zimno.
Zrobione lepsze niż doskonałe.
Obrazek

arthurid
Posty: 10
Rejestracja: 05 lut 2017, 11:12
Lokalizacja: Poznań

Re: nitowanie stalowymi nitami

Post autor: arthurid » 29 gru 2017, 00:55

Szczerbus9 i Aries dziękuję za podpowiedzi , ale przyznam ,ze spróbuję metody Jacentego - dzięki Jacenty nie pomyślałem o takim rozwiązaniu.

Remington
Posty: 819
Rejestracja: 21 wrz 2009, 17:46
Lokalizacja: Gdynia

Re: nitowanie stalowymi nitami

Post autor: Remington » 29 gru 2017, 08:01

Te dechy tak szybko sę nie wypalą, ale jeśli chcesz ograniczyć ten proces, to możesz w otwory dech wstawić jakieś kawałki rurek, czy byle tulejkę zawinętą z blachy. Jeśli chodzi o grzanie tylko końcówek nitów, to chyba łatwiej będzie zagrzać cały nit i przed nitwaniem jego część ostudzić w wodzie.

Awatar użytkownika
Aries
Moderator
Posty: 2169
Rejestracja: 15 wrz 2011, 21:55
Lokalizacja: Jędrzejewo
Kontakt:

Re: nitowanie stalowymi nitami

Post autor: Aries » 29 gru 2017, 20:28

Remington pisze: Jeśli chodzi o grzanie tylko końcówek nitów, to chyba łatwiej będzie zagrzać cały nit i przed nitwaniem jego część ostudzić w wodzie.
Przy takim studzeniu, niestety też bardzo szybko stygnie końcówka nita. Przy grzaniu palnikiem ciepło rozchodzi się również do części której się nie zamyka przez co stygnięcie całości trwa dłużej.
Zrobione lepsze niż doskonałe.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „ABC - PODSTAWY KOWALSTWA - basic techniques”