Organizowanie pracy w warsztacie.

O tym jak zarobić pierwszy milion;)

Moderatorzy: Nomad, Nikiel, BANAN, Marcin

misiek84
Posty: 28
Rejestracja: 09 kwie 2012, 20:51
Lokalizacja: Mszczonów

Organizowanie pracy w warsztacie.

Post autor: misiek84 » 27 maja 2012, 09:22

Witam kolegów.
Mam pytanie odnośnie organizacji pracy w warsztacie /kuzni jak to wygląda u was?
Ja robię chyba jakieś błędy, robienie prostych rzeczy schodzi mi nieraz cały dzień no i miedzy czasie dorabiam urządzenia mi do tego potrzebne. :oops:
pozdrawiam
misiek

Awatar użytkownika
Salaputro
Administrator
Posty: 679
Rejestracja: 01 wrz 2009, 02:42
Lokalizacja: Mosina k/Poznania
Kontakt:

Post autor: Salaputro » 27 maja 2012, 10:14

Często jest tak, że te proste wizualnie rzeczy wymagają dużej precyzji i staranności wykonania i właśnie dlatego robi się to długo a dorabianie narzędzi i pomocy warsztatowych to naturalny proces w warsztacie... Być może robisz jakieś błędy - ale któż ich nie popełnia :?:
Każdą robotę trzeba przemyśleć aby ustalić kolejność operacji i potem trzymać się harmonogramu - z czasem zapewne wiele czynności wykonuje się szybciej bo wcześniej zdobyte doświadczenia procentują... No i stara zasada zmierz trzy razy zanim utniesz :)

revolt26

Post autor: revolt26 » 27 maja 2012, 12:40

"Przytnij dłuższe i wciśnij na siłę bo jak utniesz na wymiar to będzie za krótkie" :mrgreen:

A na poważnie to najpierw pomyśl a potem zrób (niby proste a jednak). Tak jak powiedział Salaputro - zrób sobie harmonogram... a później to kwestia wprawy. No i warsztat to nie piekarnia, robota musi zabierać czas.

Awatar użytkownika
Kajak
Posty: 204
Rejestracja: 15 cze 2011, 16:45
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Kajak » 14 cze 2012, 22:24

revolt26 pisze:A na poważnie to najpierw pomyśl a potem zrób (niby proste a jednak)
Faktycznie. Dobrze jak przed wykonaniem jakiegoś detalu wiemy jak sie do tego zabierzemy krok po kroku. Brzmi to banalnie, ale ja wiele razy popełniałem ten błąd i w trakcie pracy wychodziły kwiatki, a raczej krzaczory :mrgreen:

A co do narzędzi to ja wypisałem na kartce to czego nie mam i lista jest dłuuuuga ;)
ale daje sobie czas na zebranie sprzętu i przede wszystkim na zdobycie umiejętności..
Ostatnio zmieniony 12 sie 2012, 18:18 przez Kajak, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek został stworzony przez miłość, dlatego ona tak bardzo go pociąga. J.M.Vianey

misiek84
Posty: 28
Rejestracja: 09 kwie 2012, 20:51
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: misiek84 » 24 cze 2012, 19:00

hm...to prawda ja zawsze chciałem zrobić wszystko na raz ale pózniej okazało się że dzionek miną a ja prawie nic nie zrobiłem, ale korzystając z podpowiedzi waszych koledzy poprawiłem swój czas i nawet montaż planuje jak ma przebiegać i teraz idzie o wiele sprawniej. Dzięki wielkie :mrgreen:
misiek

Kamilo
Posty: 10
Rejestracja: 04 kwie 2017, 21:10
Lokalizacja: Gryfice

Re: Organizowanie pracy w warsztacie.

Post autor: Kamilo » 24 kwie 2017, 21:46

Ja z mojego skromnego doświadczenia, przy pracach związanych z produkcją ogrodzeń stwierdzam z pełną odpowiedzialnością tej wypowiedzi :) że nie ma takiej opcji na dokładne zaplanowanie realizacji ogrodzenia począwszy od umówienia się z klientem po stworzenie projektu, zamówienie materiału i wykonanie oraz montaż tegoż zlecenia. Ale nie ma co rezygnować z planu pracy - zachęcam do tego! ;) pamiętając o tym że nie które zaplanowane etapy po prostu nie wychodzą tak jak się chce. I tu musimy je szybko zweryfikować i wprowadzić zmiany :) Wiem, wiem to tylko tak się prosto pisze czy mówi ;) ale to jest samo życie hehe
Ja by najmniej próbuje tak działać :)

bjones
Posty: 51
Rejestracja: 18 sty 2017, 09:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Organizowanie pracy w warsztacie.

Post autor: bjones » 26 wrz 2017, 08:28

A jak radzicie sobie w sytuacji, gdy coś zrobicie a odbiorca prosi o sprzedaż, ale z dłuższym terminem płatności. Bo sam musi sprzedać, aby spłacić mnie. A ja przecież nie jestem bankiem. Godzicie się na taki układ czy odpuszczacie?
Niby jest jeszcze kredyt obrotowy czy faktoring który działa tak jak tutaj - ale jest to jednak pewna niedogodność.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2017, 07:58 przez bjones, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
graffic
weteran forum
Posty: 3611
Rejestracja: 22 maja 2014, 19:49
Lokalizacja: Wrocław

Re: Organizowanie pracy w warsztacie.

Post autor: graffic » 26 wrz 2017, 09:19

zależy o jakim okresie przesunięcia płatności mówimy - do 30 dni można zrozumieć, w szczególnych przypadkach (jak klienta znasz) - to można to wydłużyć nawet do 60 dni - ale jeśli zamawiający od razu startuje z przesunięciem płatności, a Ty nie masz pokrycia finansowego na ten okres to mimo wszystko odpuściłbym sobie - chyba że przekaże zaliczkę min. w wysokości 50 % wartości zlecenia (pokrycie bezpośrednich kosztów)
zastanów się zanim pomyślisz

ODPOWIEDZ

Wróć do „PROWADZENIE FIRMY - run a business”