MS 100B; Chambersburg - RENOWACJA/INSTALACJA

Oświetlenie, ogrzewanie itp.

Moderatorzy: Nomad, Nikiel, BANAN, Marcin

Awatar użytkownika
koniu
Posty: 17
Rejestracja: 02 lis 2016, 17:15
Lokalizacja: mława

Re: MS 100B; Chambersburg - RENOWACJA/INSTALACJA

Post autor: koniu » 22 mar 2020, 06:46

Moje szczęście, że Alec kupil (większa wersja ale budowa ta sama) bo ja nie mam instrukcji do niego. Oprocz peknietych łap działa, ale i tak chce zrobić pełną renowację.
Z braku czasu nie ruszyłem dalej w temacie i obserwuje youtuba. Podpatrze co on tam zrobi i bede miał łatwiej:D

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Administrator
Posty: 3347
Rejestracja: 29 sie 2009, 12:21
Lokalizacja: Ustka/Słupsk

Re: MS 100B; Chambersburg - RENOWACJA/INSTALACJA

Post autor: Grzegorz K. » 30 mar 2020, 19:16

Zdjęcia zdjęcia zdjęcia... Nie chcesz się jednego pozbyć? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
koniu
Posty: 17
Rejestracja: 02 lis 2016, 17:15
Lokalizacja: mława

Re: MS 100B; Chambersburg - RENOWACJA/INSTALACJA

Post autor: koniu » 31 mar 2020, 21:39

Taka okazja nie trafia się często więc obydwa zachowam dla siebie:) tak sobie wyśniłem, że na MS100 będę miał kowadła proste, a na mniejszym do wyciągania.
W weekend wreszcie znalazłem chwilę i pogrzebałem w chambersburgu. Jego bolączka to popękane łapy silnika i jak się okazuje chyba jedyna. Przed zakupem działał, bo sprawdziłem. Zajrzałem do cylindra od bijaka kontrolnie i wszystko wygląda ładnie. W oleju było wszystko, więc smarowanie miał. Na ściankach są drobne jakby dziurki ale to ewidentnie wady odlewnicze (rys i progów brak). Ciekawostką i zarazem problemem jest jakiś dziwny układ na górnym deklu (coś jakby odprężnik). Nie wiem do czego służy. W położeniu standardowym odpycha go sprężynka do góry więc nie ma kontaktu z tłokiem. Natomiast zakończony jest gwintem i otworkami do zabezpieczenia nakrętki, której nie było. Na tłoku są ślady które mogą wskazywać, że nakrętka kiedyś się odkręciła i wpadła do komory. Zaznaczyłem owy gwint na zdjęciu, może ktoś będzie wiedział jak to działa i się podzieli wiedzą:)
Pozostałe elementy jak skrzynia korbowa i przekładnie zębate są do wymycia i przesmarowania. Luzów nie znalazłem, śruby podokręcane i zabezpieczone. Do cylindra sprężarki chyba nie będę zaglądał, przynajmniej narazie.
Łapy silnika spróbuje pospawać i może jakoś wzmocnić mocowanie. Wiem że to jedynie działanie doraźne na czas znalezienia nowego silnika albo modyfikacji układu. Pomyślałem, że w miejsce silnika mógłbym dać wał na pryzmach z kołem pasowym, a silnik elektryczny dać obok maszyny i całość spiąć paskami klinowymi. Podejrzewam, że pękające łapy to wada fabryczna, która spowodowana jest wibracjami.
Dodaję kilka zdjęć z operacji. Jeśli ktoś chce więcej to zrobię przy ładnej pogodzie i podeślę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
koniu
Posty: 17
Rejestracja: 02 lis 2016, 17:15
Lokalizacja: mława

Re: MS 100B; Chambersburg - RENOWACJA/INSTALACJA

Post autor: koniu » 02 kwie 2020, 23:34

Aleck dodał film w którym widać, za zawor z górnego dekla jest założony odwrotnie. Ma to sens, ma to logike ale dlaczego mój młot dzialal....???? Chyba rozruch zrobie mu w konfiguracji w jakiej to rozebrałem. Może się okazać, że ma on jakieś dziwne i nieskoordynowane ruchy. A moze przez to widać, odbicia tłoka na deklu.

Awatar użytkownika
koniu
Posty: 17
Rejestracja: 02 lis 2016, 17:15
Lokalizacja: mława

Re: MS 100B; Chambersburg - RENOWACJA/INSTALACJA

Post autor: koniu » 02 kwie 2020, 23:40


Larsso
Posty: 74
Rejestracja: 15 lip 2018, 11:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MS 100B; Chambersburg - RENOWACJA/INSTALACJA

Post autor: Larsso » 03 kwie 2020, 00:23

Wyprzedzasz aleca o jeden ruch :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „BUDOWA KUŹNI - build a workshop”