Wytop stali typu bułat w warunkach garażowych.

Moderatorzy: Nomad, Nikiel, BANAN, Marcin

Awatar użytkownika
graffic
weteran forum
Posty: 4227
Rejestracja: 22 maja 2014, 19:49
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wytop stali typu bułat w warunkach garażowych.

Post autor: graffic » 17 gru 2019, 18:55

zapowiada się interesująco - czekam na szlif i trawienie i jakąś krótką informację o tym jak toto się kuje :)
zastanów się zanim pomyślisz

Awatar użytkownika
BANAN
weteran forum
Posty: 6221
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:28
Lokalizacja: Armaty pod Stoczkiem zdobywała wiara rękoma czarnymi od pługa

Re: Wytop stali typu bułat w warunkach garażowych.

Post autor: BANAN » 18 gru 2019, 08:48

Po usadzeniu rozciąłem bułkę na dwie nierówne części. Z większej odkułem głownię szabli. Wzór nie ciekawy, typowy szam ale będzie pasował do turczynki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kontakt 517355290

Awatar użytkownika
BANAN
weteran forum
Posty: 6221
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:28
Lokalizacja: Armaty pod Stoczkiem zdobywała wiara rękoma czarnymi od pługa

Re: Wytop stali typu bułat w warunkach garażowych.

Post autor: BANAN » 15 sty 2020, 18:43

Pozory mylą :) Trochę korekty krzywizny, szlifowania i można ją powoli przygotowywać do hartowania. Szcerze mówiąc mam pietra, ale kiedyś trzeba zacząć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kontakt 517355290

Awatar użytkownika
Sokolpl
Posty: 685
Rejestracja: 30 gru 2018, 22:23
Lokalizacja: Ubiad Wielogłowy

Re: Wytop stali typu bułat w warunkach garażowych.

Post autor: Sokolpl » 15 sty 2020, 19:53

Super 😁
Porażka jest po prostu okazją, by spróbować ponownie, tym razem bardziej przemyślanie.
Henry Ford
Nie dajcie mi ryby dajcie mi wędkę ;)

Awatar użytkownika
leonzlasu
forumoholik
Posty: 1934
Rejestracja: 30 gru 2016, 14:44
Lokalizacja: Prądówka

Re: Wytop stali typu bułat w warunkach garażowych.

Post autor: leonzlasu » 15 sty 2020, 20:37

👍 kto da radę ja nie Ty.
Nie pękaj, powodzenia ;)

Awatar użytkownika
Bodar
weteran forum
Posty: 4024
Rejestracja: 01 sty 2014, 11:21
Lokalizacja: lubuskie

Re: Wytop stali typu bułat w warunkach garażowych.

Post autor: Bodar » 17 sty 2020, 09:12

BANAN pisze:
15 sty 2020, 18:43
Szczerze mówiąc mam pietra, ale kiedyś trzeba zacząć.
Przypomnij swój pierwszy raz. Dało się? Dało, i teraz też dasz radę :)

BTW, kto ma kudłate myśli, to już jego problem :P

Awatar użytkownika
BANAN
weteran forum
Posty: 6221
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:28
Lokalizacja: Armaty pod Stoczkiem zdobywała wiara rękoma czarnymi od pługa

Re: Wytop stali typu bułat w warunkach garażowych.

Post autor: BANAN » 09 mar 2020, 13:30

Długo czekałem na ten moment :D W końcu udało mi się uzyskać gruby wyraźny wzór na bułatowej głowni. Dla skali porównawczej, głownia ma 24 cm długości.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kontakt 517355290

Awatar użytkownika
graffic
weteran forum
Posty: 4227
Rejestracja: 22 maja 2014, 19:49
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wytop stali typu bułat w warunkach garażowych.

Post autor: graffic » 09 mar 2020, 14:34

super :)
zastanów się zanim pomyślisz

k3107
Posty: 4
Rejestracja: 24 lis 2019, 19:28
Lokalizacja: piaseczno

Re: Wytop stali typu bułat w warunkach garażowych.

Post autor: k3107 » 09 mar 2020, 19:01

Kolejny kuchenniak-ładny.
Jak szabla? Udało się zahartować?

Awatar użytkownika
BANAN
weteran forum
Posty: 6221
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:28
Lokalizacja: Armaty pod Stoczkiem zdobywała wiara rękoma czarnymi od pługa

Re: Wytop stali typu bułat w warunkach garażowych.

Post autor: BANAN » 09 mar 2020, 19:42

Owszem. Z jednej bułki niecałe 2 kg udało się odkuć dwa takie kuchenniaki i głownię karabelli. To był bardzo dobry wlewek.
Kontakt 517355290

Awatar użytkownika
BANAN
weteran forum
Posty: 6221
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:28
Lokalizacja: Armaty pod Stoczkiem zdobywała wiara rękoma czarnymi od pługa

Re: Wytop stali typu bułat w warunkach garażowych.

Post autor: BANAN » 17 maja 2020, 06:03

Przez przypadek znalazłem sposób na łatwiejsze kucie bułatu. Ostatni wytop to potwierdził, no i rysunek jakiś fajniejszy :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kontakt 517355290

kin241
Posty: 367
Rejestracja: 07 paź 2009, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wytop stali typu bułat w warunkach garażowych.

Post autor: kin241 » 17 maja 2020, 09:01

Może coś więcej o tym sposobie? Da się zastosować do innych twardych stali narzędziowych?

Awatar użytkownika
BANAN
weteran forum
Posty: 6221
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:28
Lokalizacja: Armaty pod Stoczkiem zdobywała wiara rękoma czarnymi od pługa

Re: Wytop stali typu bułat w warunkach garażowych.

Post autor: BANAN » 17 maja 2020, 10:18

Jedną, a nawet dwie jaskółki nie czynią wiosny. Trzeba przetestować na kilku wylewkach.
Kontakt 517355290

Awatar użytkownika
Saduria
forumoholik
Posty: 1300
Rejestracja: 07 paź 2016, 08:15
Lokalizacja: Gdynia

Re: Wytop stali typu bułat w warunkach garażowych.

Post autor: Saduria » 17 maja 2020, 12:03

Rysunek podobny do ostatnich Remikowych bułatów.
Fajny :)
Też jestem ciekawa tej metody, bo mam kilka kawałków od Mirka...i boję się do nich zabrać.

Awatar użytkownika
BANAN
weteran forum
Posty: 6221
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:28
Lokalizacja: Armaty pod Stoczkiem zdobywała wiara rękoma czarnymi od pługa

Re: Wytop stali typu bułat w warunkach garażowych.

Post autor: BANAN » 17 maja 2020, 12:31

Skupiłem się na rozdrobnieniu ziarna. Trzeba słuchać melona ;)
Kontakt 517355290

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tradycyjne metody wytopu żelaza i stali”