gumówka do metalu

Dział z możliwością pisania dla gości, pisać jeżeli nie możecie zresetować hasła.
ślusarstwodara
Posty: 1
Rejestracja: 11 lis 2019, 18:33
Lokalizacja: opole

gumówka do metalu

Post autor: ślusarstwodara » 11 lis 2019, 19:49

Witam.Mam mały problem .Zrobiłem gumówkę do metalu lecz podczas cięcia gdy dociskam tarczę do cietego materiału to ta odrazu się wygina i nie jestem w stanie złapć kąta prostego .Tarcza nie jest duża bo tylko 230mm ..Czekam na waszą pomoc.
Moje przypuszczenia to :1.za małe baczki dociskowe lecz sa takie same jak w dużej szlifierce..
2 zastosowałm pierścień redukcyjny na wale ponieważ jest tam wałek 19mm
Ostatnio zmieniony 12 lis 2019, 20:07 przez ślusarstwodara, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Jacenty
weteran forum
Posty: 4190
Rejestracja: 27 wrz 2012, 13:18
Lokalizacja: Mikołajki
Kontakt:

Re: gumówka do metalu

Post autor: Jacenty » 11 lis 2019, 23:18

Powinieneś wstawić zdjęcia aby zweryfikować ewentualne błędy konstrukcyjne. Bez tego to stawianie diagnozy na czują.

Awatar użytkownika
graffic
weteran forum
Posty: 3732
Rejestracja: 22 maja 2014, 19:49
Lokalizacja: Wrocław

Re: gumówka do metalu

Post autor: graffic » 12 lis 2019, 16:44

zmiana średnicy wału nic nie zmienia - jeśli tarcza się wygina - to jest parę rzeczy do sprawdzenia / policzenia:
1. - prędkość obwodowa i liczba obrotów na osi
2. - grubość tarczy vs prędkości w których piszę w pkt 1
3. - siła docisku
4. - jakość samej tarczy

przy tarczy 230 tarcze dociskowe (obustronne) - muszą być o średnicy ok 40 mm - mniej więcej takiej średnicy jak metalowe (blacha aluminiowa) zbrojenie otworu - jeśli dałeś tarczę dociskową tylko z jednej strony - to tarcza będzie "uciekać" lub wibrować - poza tym to cholernie niebezpieczne

jeśłi masz za dużą prędkość obwodową / i przeliczeniowo - za duże obroty na osi, to przy cienkiej tarczy też potrafi "tańczyć" - podobny problem powstaje gdy tarcza jest za cienka, obroty za małe, a docisk przy cięciu za duży


A przy okazji - skoro to Twój pierwszy post - to proponuję zawitać do powitalni - w odpowiednim dziale - gdzie kolega napiszę coś o sobie :)

viewforum.php?f=38
zastanów się zanim pomyślisz

plewa
Posty: 76
Rejestracja: 07 maja 2017, 12:37
Lokalizacja: konin

Re: gumówka do metalu

Post autor: plewa » 16 lis 2019, 07:56

Ja kilka lat używałem gumówki zrobionej z dużego boscha.Jak ciąłem grubsze profile używałem tarcz 3 mm wtedy cięcie wychodziło precyzyjnie.Jak ciąłem profile o małych przekrojach lub pręty używałem tarcz 2 mm.Są jeszcze tarcze poniżej 2 mm tych radze nie używać bo strasznie falują i mogą zrobić kuku.Na początek zanim opanujesz tą ucinarkę używaj tarcz tylko 3 mm.Nie kupuj tarcz na giełdach i bazarach są tanie ale kiepskiej jakości.Jeżeli ci będzie żle cięła przy zastosowaniu tarczy 3 mm to patrz jak wyżej punkt 1.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc”