FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Techniki używane obecnie, kowalstwo artystyczne

Moderatorzy: Nomad, Nikiel, BANAN, Marcin

Awatar użytkownika
graffic
weteran forum
Posty: 3611
Rejestracja: 22 maja 2014, 19:49
Lokalizacja: Wrocław

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: graffic » 11 lut 2019, 22:09

Nie przesadzajmy - płyta kowalska - mała formatu 350x350 mm ma gr 60 mm, płyta 400x400 ok 80 mm, a 500x500, ok 100mm, o większych nie piszę :) 3 cale to ok 80 mm a 4 cale to ok 105 mm... wiec wszystko sie zgadza

Jesli chdzi o podkład do wybijania otworów... to 15mm bedzie mało - jeżeli to ma być jednorazowe (czytaj kilka użyć, krótka seria) to mozesz sie kusić (jeśli oczywiście otwory są małe) w innym przypadku rozgladałbym sie za sztabą min 50 mm a tego laser nie pociągnie (pozostaje plazma lub waterjet - ja wybralbym waterjeta bo nie przegrzewa materialu przy cięciu i daje czystą krawędź), a i stal gatunkową na waterjecie potniesz
zastanów się zanim pomyślisz

Awatar użytkownika
Sokolpl
Posty: 346
Rejestracja: 30 gru 2018, 22:23
Lokalizacja: Ubiad Wielogłowy

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Sokolpl » 11 lut 2019, 22:33

@graffic Dziękuję za szybką odpowiedź i Pomoc ale nie był bym soba😂gdyby nie kombinować co powiesz na pomysł żeby wypalic 4 płyty z 15 i polaczyc je ze soba albo poprzez elementy zlaczne albo poprzez spawanie spełni to zadany efekt ?
Porażka jest po prostu okazją, by spróbować ponownie, tym razem bardziej przemyślanie.
Henry Ford
Nie dajcie mi ryby dajcie mi wędkę ;)

Awatar użytkownika
graffic
weteran forum
Posty: 3611
Rejestracja: 22 maja 2014, 19:49
Lokalizacja: Wrocław

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: graffic » 12 lut 2019, 05:18

Za bardzo kombinujesz :)

Ale - poniewaz sam wiesz lepiej co chcesz zrobic - mozesz przetestowac takie rozwiazanie i podzielic sie efektami i opinia na FK :D
zastanów się zanim pomyślisz

Awatar użytkownika
Tadek
Posty: 555
Rejestracja: 09 gru 2009, 13:29
Lokalizacja: Żychlin

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Tadek » 12 lut 2019, 06:31

piotr1as

Awatar użytkownika
Sokolpl
Posty: 346
Rejestracja: 30 gru 2018, 22:23
Lokalizacja: Ubiad Wielogłowy

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Sokolpl » 12 lut 2019, 08:57

@Graffic Sprubję dlatego że mam dostęp do lasera
Jak tylko zrobię próbę podziele się wynikami i spostrzeżeniami z Użytkownikami Forum
Pozdrawiam
Porażka jest po prostu okazją, by spróbować ponownie, tym razem bardziej przemyślanie.
Henry Ford
Nie dajcie mi ryby dajcie mi wędkę ;)

Awatar użytkownika
Bodar
weteran forum
Posty: 3628
Rejestracja: 01 sty 2014, 11:21
Lokalizacja: lubuskie

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Bodar » 12 lut 2019, 17:45

Jeżeli nie będzie to narzędzie ciągłego użytkowania, to składak z zespolonych 4 płyt spokojnie posłuży.

Awatar użytkownika
Sokolpl
Posty: 346
Rejestracja: 30 gru 2018, 22:23
Lokalizacja: Ubiad Wielogłowy

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Sokolpl » 15 lut 2019, 14:31

Witam Panowie mam pytanie na tablicce znamieniowej na kowadle widnieje napis kowadło staliwne jednorożne typ 150 czy to może oznaczać waga 150 kg? niestety nie mam możliwości sprawdzenia na żywo stąd moje pytanie może infantylna 😔 Dziękuję za odpowiedź
Porażka jest po prostu okazją, by spróbować ponownie, tym razem bardziej przemyślanie.
Henry Ford
Nie dajcie mi ryby dajcie mi wędkę ;)

Awatar użytkownika
BANAN
weteran forum
Posty: 6078
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:28
Lokalizacja: Armaty pod Stoczkiem zdobywała wiara rękoma czarnymi od pługa

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: BANAN » 15 lut 2019, 15:02

Tak
Kontakt 517355290

Awatar użytkownika
Sokolpl
Posty: 346
Rejestracja: 30 gru 2018, 22:23
Lokalizacja: Ubiad Wielogłowy

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Sokolpl » 15 lut 2019, 15:46

@Banan Dzięki za Pomoc
Porażka jest po prostu okazją, by spróbować ponownie, tym razem bardziej przemyślanie.
Henry Ford
Nie dajcie mi ryby dajcie mi wędkę ;)

Awatar użytkownika
Sokolpl
Posty: 346
Rejestracja: 30 gru 2018, 22:23
Lokalizacja: Ubiad Wielogłowy

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Sokolpl » 19 lut 2019, 16:44

Dzięki Waszej pomocy zakupiłem kowadlo wg mnie w bardzo dobrym stanie za rozsadne pieniadze
Zapłaciłem 900 zł
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Porażka jest po prostu okazją, by spróbować ponownie, tym razem bardziej przemyślanie.
Henry Ford
Nie dajcie mi ryby dajcie mi wędkę ;)

Awatar użytkownika
leonzlasu
forumoholik
Posty: 1493
Rejestracja: 30 gru 2016, 14:44
Lokalizacja: Prądówka

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: leonzlasu » 19 lut 2019, 17:07

Gratuluję zakupu

Awatar użytkownika
graffic
weteran forum
Posty: 3611
Rejestracja: 22 maja 2014, 19:49
Lokalizacja: Wrocław

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: graffic » 20 lut 2019, 20:23

Pytanie do nożorobów i innych znawców ostrzy

co to za nóż i do czego służy ?
nóż.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
zastanów się zanim pomyślisz

Wojtek123
Posty: 273
Rejestracja: 27 sie 2016, 21:18
Lokalizacja: Wisła

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Wojtek123 » 20 lut 2019, 22:05

Ło kurde... Wiesz skąd to pochodzi? Dziwny kształt, może coś do patroszenia? Ew cięcia lin jeśli druga strona jest ostrzona.

Awatar użytkownika
Aries
Moderator
Posty: 2169
Rejestracja: 15 wrz 2011, 21:55
Lokalizacja: Jędrzejewo
Kontakt:

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Aries » 20 lut 2019, 22:30

Hmmmm...Nie wiem to się wypowiem ;)
Może to coś służyło do skórowania zwierzyny albo do garbowania skóry...
Zrobione lepsze niż doskonałe.
Obrazek

Awatar użytkownika
Saduria
Posty: 861
Rejestracja: 07 paź 2016, 08:15
Lokalizacja: Gdynia

Re: FAQ Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Saduria » 21 lut 2019, 07:06

Pytanie z której strony jest szlif. Jeśli od środka to nie wiem, jeśli tylko na zewnętrznym łuku to może być nóż do cięcia skóry dla rymarza, kaletnika czy kamasznika. Z takim kształtem się nie spotkałam ale to połowa takiego
noz_skora.GIF
lub podobny do takiego
leather_cutting.GIF
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „KOWALSTWO WSPÓŁCZESNE - blacksmithing”