Co robię nie tak pomocy

Jak się to kuje?

Moderatorzy: Nomad, Nikiel, BANAN, Marcin

Daniel C
Posty: 6
Rejestracja: 30 kwie 2019, 17:11
Lokalizacja: opole

Co robię nie tak pomocy

Post autor: Daniel C » 01 maja 2019, 12:35

Witam jestem początkujący i mam problem polegający na tym ze podczas skuwania starego kilofa okazało sie ze materiał mi sie rozczepił i powstały na min pęknięcia i nie wiem dlaczego albo przegrzałem materiał albo go za mało rozgrzałem sam nie wiem co zrobiłem nie tak

Wojtek123
Posty: 287
Rejestracja: 27 sie 2016, 21:18
Lokalizacja: Wisła

Re: Co robię nie tak pomocy

Post autor: Wojtek123 » 01 maja 2019, 13:36

Powodów może być milion a z tego co napisałeś nic nie wynika więc możemy tylko zgadywać.

Daniel C
Posty: 6
Rejestracja: 30 kwie 2019, 17:11
Lokalizacja: opole

Re: Co robię nie tak pomocy

Post autor: Daniel C » 01 maja 2019, 14:10

ale czy jest mozliwość ze materiał był za mało podgrzany bo nie wiem czy osiagam odpowiednia temperature w piecu

Awatar użytkownika
Bodar
weteran forum
Posty: 3710
Rejestracja: 01 sty 2014, 11:21
Lokalizacja: lubuskie

Re: Co robię nie tak pomocy

Post autor: Bodar » 01 maja 2019, 15:23

Co miałeś na myśli pisząc "skuwaniem"? Zgrzewałeś ? Przekuwałeś z grubego na cienkie? W jakim zakresie temperatur kułeś (patrz: określanie temperatury na podstawie barwy żarzenia materiału).
Materiał na kilofy nie jest specjalnie problematyczny w obróbce.

Daniel C
Posty: 6
Rejestracja: 30 kwie 2019, 17:11
Lokalizacja: opole

Re: Co robię nie tak pomocy

Post autor: Daniel C » 01 maja 2019, 17:19

tak o to mi chodziło jeszcze nie znam dokładnych okreslen jakich sie tutaj uzywa .
przekuwałem w temp około 900 do 1050

Awatar użytkownika
leonzlasu
forumoholik
Posty: 1584
Rejestracja: 30 gru 2016, 14:44
Lokalizacja: Prądówka

Re: Co robię nie tak pomocy

Post autor: leonzlasu » 01 maja 2019, 17:57

Daniel proponuje abyś zaczął od kucia ciut mniejszych przekrojów, np pręt kwadratowy 12x12 jakiś płaskownik np 10x8... Pooglądaj sobie na YouTube jak wykonywać podstawowe techniki kowalskie np https://youtu.be/mAumA89NRWQ i spróbuj to zrobić...potem może jakieś małe prace ... listek, kleszcze coś tam na YouTube znajdziesz ... Nie zniechęcaj się i ćwicz.
A i nie zapomnij dobrze się bawić ;)

Daniel C
Posty: 6
Rejestracja: 30 kwie 2019, 17:11
Lokalizacja: opole

Re: Co robię nie tak pomocy

Post autor: Daniel C » 01 maja 2019, 19:25

moze to dobry dzieki

Awatar użytkownika
Bodar
weteran forum
Posty: 3710
Rejestracja: 01 sty 2014, 11:21
Lokalizacja: lubuskie

Re: Co robię nie tak pomocy

Post autor: Bodar » 02 maja 2019, 08:51

Materiał używany na kilofy to stal konstrukcyjna ogólnego przeznaczenia o zawartości węgla od 0,45 do 0,55%.
Temperatura o jakiej piszesz jest odpowiednia, no mogłaby być w momencie rozpoczęcia kucia trochę wyższa, 1100, max. 1150.
Jeżeli się rozwarstwiała, to podejrzewam, że jednak kontynuujesz kucie, mimo że temperatura spadła poniżej 850 *.

Awatar użytkownika
leonzlasu
forumoholik
Posty: 1584
Rejestracja: 30 gru 2016, 14:44
Lokalizacja: Prądówka

Re: Co robię nie tak pomocy

Post autor: leonzlasu » 02 maja 2019, 08:59

Daniel pisze w tak zagmatwany sposób że ciężko coś mu podpowiedzieć... ;)

Danielu zawsze możesz poszukać kogoś w swojej okolicy kto opowie i pokaże podstawy.
Lub udaj się na kurs np Viking Art.

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Administrator
Posty: 3302
Rejestracja: 29 sie 2009, 12:21
Lokalizacja: Ustka/Słupsk

Re: Co robię nie tak pomocy

Post autor: Grzegorz K. » 30 maja 2019, 21:13

Albo do któregoś z kolegów z Forum
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „KROK PO KROKU - tutorial”