Praca miesiąca: Sierpień
Zwycięzca: Kalina

Obrazek

Brama prezesuwna

Techniki ślusarskie

Moderatorzy: Nomad, BANAN, Marcin, Nikiel

Talkus
Posty: 351
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:39
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Brama prezesuwna

Postautor: Talkus » 19 sty 2011, 17:01

Pytanie do ludzi z wiedza i doswiadczeniem, chodzi o konkrety nie o projekt czy to maja byc winorosla czy inne cudeńka. Brama szeroka na 5m wysoka w szczycie 1,7m(moze byc inna)

Jakie uzyc profile konstrukcji?
Jaka prowadnice? Zapewne profil U ale widzialem takie inne jakby wyciety profil zamkniety- co to jest?
Jakie uzyc prety, profile do wypelnienia zeby to mialo jakies proporcje.
Przy prowadnicy na 1/3 wysokosci jaka prowadnice?
Jakie rolki?
Przy zamkniętej bramie widziałem, na jej kocu jakby profil, do ktorego dosuwa się brama.

...jak mozecie to krotko i na temat...dzieki wielkie

Awatar użytkownika
BANAN
weteran forum
Posty: 4803
Rejestracja: 30 sie 2009, 9:28
Lokalizacja: Z tąd

Postautor: BANAN » 19 sty 2011, 18:15

To temat rzeka .Zacznę od prowadnicy,to ten profil jakby wycięty ,żebyś nie miał problemów z eksploatacją to 80x80 ze ścianką 5mm,pod tą konkretną prowadnicę wózki do takiej właśnie prowadnicy.Będziesz musiał kupić 9 metrową bo 6 metrowa będzie za krótka.Dalej odnośnie konstrukcji proszę kolegów o ciąg dalszy,może zgrabniej potraficie to wytłumaczyć,może jakieś rysunki?Będzie ciekawiej ;)
Kontakt 517355290

Awatar użytkownika
BANAN
weteran forum
Posty: 4803
Rejestracja: 30 sie 2009, 9:28
Lokalizacja: Z tąd

Postautor: BANAN » 19 sty 2011, 18:31

Przecież nie sprzedadzą mu 7 metrowej prowadnicy,zostanie mu dwa metry,to będzie miał na prowadnice do młota :P
Kontakt 517355290

Marcin
Posty: 792
Rejestracja: 14 gru 2009, 10:13
Lokalizacja: Giedlarowa
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » 19 sty 2011, 18:32

Może powiem jak ja składam taką bramę. Prowadnica 80x80x4(x5 przy ciężkich bramach), do tego 2 wózki 5 rolkowe. U ciebie długość prowadnicy 7m spokojnie wystarczy. Robisz konstrukcję bramy w zależności od wzoru. Ja na słupki używam profilu 40x40x3 pomiędzy słupkami płaskowniki 30x5 no i druty :P Prowadnicę mocuję zazwyczaj wyżej niż 1/3 wysokości bramy.

U mnie sprzedają prowadnice: 5, 6, 7, 8, 9 m do wyboru :P
Młodości nie kupisz, ani nie sprzedasz

Talkus
Posty: 351
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:39
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: Talkus » 19 sty 2011, 19:45

prowadnica gorna to z jakiego U ? i jaką rolke ? i jaka dlugosc taka sama jak dolna...zapewne tak

Marcin
Posty: 792
Rejestracja: 14 gru 2009, 10:13
Lokalizacja: Giedlarowa
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » 19 sty 2011, 19:58

C 40x40 lub 50x30 długość trochę większa niż światło bramy. Do tego dobierasz rolkę
Młodości nie kupisz, ani nie sprzedasz

Awatar użytkownika
harlem
-#pozarangowy
Posty: 713
Rejestracja: 28 sie 2009, 9:12
Lokalizacja: Mosina
Kontaktowanie:

Postautor: harlem » 19 sty 2011, 22:04

Talkus, jako, że taka konstrukcja to mocno powszechne ustrojstwo, zrób sobie rekonesans po swojej okolicy, na żywo pomacasz sobie, a jak będzie to już 5-6 brama która podczas wycieczki obejrzysz to sam ocenisz jak najlepiej ją wykonać. Jeśli chcesz wrzucić do środka profilki 25x25 jako wypełnienie to sama rama 30x50 powinna wystarczyć. Nie robiłbym z płaskownika 30x5 to prawie jak bednarka (galareta) stosuj minimum 6-cio mm grubości płaskowniki. 1mm mniej to żadna różnica w cenie ( i tak klient płaci) a wzór przynajmniej nie będzie sie trząsł jak murzyńskie cycki.

Awatar użytkownika
jolo
forumoholik
Posty: 1122
Rejestracja: 28 sie 2009, 21:15
Lokalizacja: Olkusz okolice

Postautor: jolo » 23 sty 2011, 22:46

rama 40x40x2, szyna 80x80x5, Prowadnica górna 40x40x3,słupki ,prowadzący i dojazdowy 80x80x3, podstawa (Blacha)pod słupek prowadzący 150x150x6,przeciwwaga min 1,8m,wózki 5 rol, wahadło, z płytą poziomującą , rolki stal, but najazdowy, rolka najazdowa , rolki górne dojazdowe,
montaż , na kotwie chemicznej , kotwy M14

wypełnienie profil 20x20,1,5/18x18x1,5, płaskowniki 30x5-6mm
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Rafal L.
Posty: 639
Rejestracja: 16 maja 2010, 8:28
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Postautor: Rafal L. » 24 sty 2011, 16:50

A czy mocowanie takiej bramy na kotwy jest bezpieczne tzn.wytrzymałe?

Marcin
Posty: 792
Rejestracja: 14 gru 2009, 10:13
Lokalizacja: Giedlarowa
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » 24 sty 2011, 16:57

W 100%...
Młodości nie kupisz, ani nie sprzedasz

Rafal L.
Posty: 639
Rejestracja: 16 maja 2010, 8:28
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Postautor: Rafal L. » 24 sty 2011, 17:04

A jak rozwiązujecie montaż słupka od rolki prowadzącej.Blacha dospawana i tez na kotwy?Zawsze robiłem ze zalewałem stelaż z wystajacymi szpilkami z betonu.

Marcin
Posty: 792
Rejestracja: 14 gru 2009, 10:13
Lokalizacja: Giedlarowa
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » 24 sty 2011, 17:34

Jak ktoś wylewa fundament pod wózki to przy okazji może wypuścić szpilki na ten słupek ale jeśli tego nie zrobi to kotwy, albo kołki.
Młodości nie kupisz, ani nie sprzedasz

Awatar użytkownika
jolo
forumoholik
Posty: 1122
Rejestracja: 28 sie 2009, 21:15
Lokalizacja: Olkusz okolice

Postautor: jolo » 24 sty 2011, 19:52

nie ma sensu nic wcześniej betonować , dopiero jak masz bramę ustawioną na fundamencie to wiesz gdzie będą wózki i słupek prowadzący,napęd , możesz sobie wszystko fajnie porozstawiać , potem tylko, 10m gwintu i wiadro żywicy, porządne wiertło, i w godzinę masz zrobione 16 szpilek, przykręcić bramę, po kasę,i do domu, ot recepta na sukces

Marcin
Posty: 792
Rejestracja: 14 gru 2009, 10:13
Lokalizacja: Giedlarowa
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » 24 sty 2011, 19:58

Jolo u mnie słupek prowadzący mniej więcej zawsze w tym samym miejscu wychodzi, później tylko ustawienie reguluję długością mocowania rolki... A co do tej żywicy to jedno z wielu rozwiązań, bardzo szybkie ale też kosztowne. Czasami z kosztami trzeba zejść i jak się słupka na kołkach przymocuje też będzie stał ;)
Młodości nie kupisz, ani nie sprzedasz

Awatar użytkownika
jolo
forumoholik
Posty: 1122
Rejestracja: 28 sie 2009, 21:15
Lokalizacja: Olkusz okolice

Postautor: jolo » 24 sty 2011, 20:19

nie zawsze najtańsze rozwiązanie jest najtańsze , czas to pieniądz, a kołki i kotwy są do du..y,

żywica 1 szt (35 zł) +2m M14 (10zł)+ Nakrętki podkładki (5 zł)=50 zł
zrobisz tego 10 kotew M14x200mm,

cena kotwy pierścieniowej M14x160 ok 6zł
koszt kotwienia na żywicy M14x200 ok 5 zł ,Pewność że będzie trzymać i nie będziesz poprawiał BEZCENNE

można żywice stosować jeszcze oszczędniej ja na jednej tubie przy pełnym materiale wklejam do 15 kotew , /Klej tam trzyma, gdzie go nima/


Wróć do „ŚLUSARSTWO - locksmithing”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości