Przecinak ręczny
Moderatorzy: Nomad, BANAN, Marcin, Nikiel
Przecinak ręczny
Witam wszystkich. Przyjąłem się do pracy do firmy górniczej. Niestety jest problem z narzędziami a dużo trzeba ciąć zardzewiałych nakrętek. Muszę sobie załatwić kilka dobrych przecinaków a w sklepie są drogie. Podobno można zrobić dobre z resora a obok mam złom . Mam dostęp do palnika jestem spawaczem początkującym, więc może się tu dowiem jak laik może zrobić przecinak aby się nie kruszył i coś tam dał radę przeciąć. Z góry dziękuję za odpowiedz.
A może zrób sobie takiego cudaka
http://moto.allegro.pl/przecinak-do-nak ... 03974.html
http://moto.allegro.pl/przecinak-do-nak ... 03974.html
Resor pociąć,albo przekuć na odpowiedni wymiar. Naostrzyć szlifierką. Podgrzać do wiśniowego kolorku i cyk w olej. Wyciągnąć z oleju i odpuścić ciepłem powrotnym:P
Czyli grzejesz powiedzmy przecinak do połowy, studzisz w oleju tylko końcówkę. Wyjmujesz z oleju i pozwalasz ciepłu z połowy przecinaka zejść na ostrze. Patrzysz jakie barwy nalotowe pojawiają się na ostrzu. kolor słomkowy znaczy, że odpuściło się na twardo. kolor fioletowy oznacza, że ostrze jest Bardziej miękkie. Czego potrzeba Tobie, to już sam musisz sobie wybrać. Albo będzie bardzo twarde ale kruche albo mniej twarde ale nie będzie się wykruszać.
A żeby zobaczyć jak idą barwy nalotowe na ostrze to trzeba po wyjęciu z oleju szybko przejechać szlifierką albo papierem ściernym. Jak będzie to za długo trwało to się ostrze za mocno odpuści i będzie dupa:P
Próbuj i powodzenia życzę.
Czyli grzejesz powiedzmy przecinak do połowy, studzisz w oleju tylko końcówkę. Wyjmujesz z oleju i pozwalasz ciepłu z połowy przecinaka zejść na ostrze. Patrzysz jakie barwy nalotowe pojawiają się na ostrzu. kolor słomkowy znaczy, że odpuściło się na twardo. kolor fioletowy oznacza, że ostrze jest Bardziej miękkie. Czego potrzeba Tobie, to już sam musisz sobie wybrać. Albo będzie bardzo twarde ale kruche albo mniej twarde ale nie będzie się wykruszać.