Sposoby montażu bram i balustrad !!!

Techniki używane obecnie, kowalstwo artystyczne

Moderatorzy: Nomad, BANAN, Marcin, Nikiel

Awatar użytkownika
dambas
Posty: 274
Rejestracja: 08 maja 2010, 22:28
Lokalizacja: Stara Wieś/ Lublin

Sposoby montażu bram i balustrad !!!

Post autor: dambas » 22 maja 2010, 09:40

Witam!!!
Swoje pięć minut miałem już w dziale "przedstaw się", a teraz chciałem poruszyć powyższy temat.

Otóż do tej pory robiłem głównie meble z metalu. Przyszedł czas na pierwsze zamówienie bramy skrzydłowej łączna długość 5m.

Kolega który kiedyś zajmował się kowalstwem doradził mi tak: zawiasy musze przyspawac do bramy jeszcze w warsztacie, a drugą części zawiasu spawać u klienta. Ale nie wiem jak np. ustawia się bramę aby była na odpowiedniej wysokości. Wiem że sa zawiasy regolowane, czy to zdaje egzamin w rzeczywistości?
Co do montażu balustrad zalecał mi aby wiercić otwór na 10 mm , wbic pręt kwadratowy 12 i po prostu przyspawać do balustrady.
O bramach przesównych nie wspomnę.

Drodzy doświadczeni forumowicze czy moglibyście przedstawić swoje sugestie co do etapów, sposobów montażu. Czym najlepiej spawać?
Z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2010, 17:57 przez dambas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rav08
forumoholik
Posty: 1222
Rejestracja: 02 wrz 2009, 19:50
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Post autor: rav08 » 22 maja 2010, 15:50

Lepiej pospawać na miejscu wtedy masz pewność że będą pasowały.Co do ustawinia wysokości to zależy od elementów konstrukcyjnych bramy.Napewno odradzam taki sposób montażu balustrady.Ciekawe czy jak kolega miał montować balustrade na płytkach to też prał na chama pręta który ma po skosie z 5 mm wiecej od średnicy otworu.Masz teraz taki dostęp do różnego rodzaju klejów że nie trzeba wkładać butelki po oranżadzie żeby zamontować balustrade.

Awatar użytkownika
Salaputro
Administrator
Posty: 678
Rejestracja: 01 wrz 2009, 02:42
Lokalizacja: Mosina k/Poznania
Kontakt:

Post autor: Salaputro » 22 maja 2010, 23:00

Możesz stosować zawiasy regulowane - na pewno ułatwią Ci montaż ...możesz je przyspawać na warsztacie jak i na montażu z tym, że na montażu musisz uważać ze spawaniem żeby nie uszkodzić słupków - najlepiej spawać tig-iem - a jeśli już elektrodami czy migomatem - to nie zapomnij o solidnym osłonięciu cegieł blachą lub płyta pilśniową...
Jeśli idzie o balustrady - to nie wbijaj kwadratu w okrągły otwór - tylko przykręcaj na kołki rozporowe albo wklejaj pręty-kotwy na żywicę (np tę od jola)...

Awatar użytkownika
dambas
Posty: 274
Rejestracja: 08 maja 2010, 22:28
Lokalizacja: Stara Wieś/ Lublin

Post autor: dambas » 24 maja 2010, 23:21

No własnie tak sie zastanawiałem z tym wbijaniem prętów kwadratowych....
Czyli głównie kołki do montażu balustrad (tak samo mocowanie do schodów jak i końca balustrady do ściany).
Ale czy kołki mają byc zwykłe plastikowe, czy takie droższe, całe metalowe (widziałem coś takiego w OBI)???
Jeśli chodzi o żywicę to jak wygląda klejenie i czy można ją kupic gdzieś w sklepie.

Marcin
Posty: 802
Rejestracja: 14 gru 2009, 10:13
Lokalizacja: Giedlarowa
Kontakt:

Post autor: Marcin » 24 maja 2010, 23:32

Ja balustrady głównie na plastikowych kołkach montuję, pamiętaj tylko żeby dobrać odpowiedni rozmiar i jak będziesz np do ściany montował to dłuższe muszą być ze względu na ocieplenie itd, co do żywic bez problemu dostaniesz w sklepie. Polecam 2 składnikowe
np. Fisher
Młodości nie kupisz, ani nie sprzedasz

Awatar użytkownika
StellArt
Posty: 631
Rejestracja: 05 mar 2010, 02:06
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: StellArt » 24 maja 2010, 23:42

Dobrym patentem są wkręty do ościeżnic, wiercisz otworek 6mm jak mocny beton 7mm i wkręcasz na udarze, trzyma bardzo dobrze i praktycznie nie widać mocowań

Awatar użytkownika
BANAN
arcyweteran forum
Posty: 6485
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:28
Lokalizacja: Armaty pod Stoczkiem zdobywała wiara rękoma czarnymi od pługa

Post autor: BANAN » 25 maja 2010, 05:52

Kiedyś metoda zabijania kwadratowych kotew była powszechna,szczególnie przy kotwieniu krat,czy balustrad szczególnie tych samonośnych ,bez słupków,ale do zastosowania tylko na balkonach ,gdzie nie ułożone są jeszcze płytki.Tak była montowana balustrada na zdjęciu.Wierciłem otwory w płycie,zabijałem kotwy,potem stawiałem na nich balustradę,którą spawałem do kotew.Ułatwia to później robotę glazurnikowi,bo nie ma marek z kołkami ,które utrudniają obróbkę.Co do średnicy otworów,to pod 12 kwadrat wierciłem 13,a w mocniejszym betonie nawet 14.Bywają przypadki,że jest to jedyna skuteczna metoda montażu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2012, 13:27 przez BANAN, łącznie zmieniany 1 raz.
Kontakt 517355290

Awatar użytkownika
jolo
forumoholik
Posty: 1117
Rejestracja: 28 sie 2009, 22:15
Lokalizacja: Olkusz okolice

Post autor: jolo » 27 maja 2010, 22:14

do słupków trzeba wstawić kawałek pręta żebro 20mm jakieś 50 cm, 8 cm wypuścić w dół a resztę pozostawić w słupku i pospawc do niego przez wcześniej wywiercone w nim otwory co 10 cm (bardzo to usztywnia słupek),można też stosować tak zwane nogi , czyli pionowe przedłużenie prętów balustrady , szczególnie przy ścianach,

następnie balustradę ustawiamy na płytkach i znaczymy miejsca do wiercenia

potem wiercimy koronką diamentową 33mm (Castorama) tylko przez płytkę następnie wiertło SDS 25mm na 9 cm (można wcześniej wywiercić otwór prowadzący 8-12 mm MAX po wierceniu otwór przedmuchać i wyczyścić szczoteczką

Nakładamy maskownice i noga do otworu potem wszytko ustawiamy zabezpieczamy,przykręcamy do ścian kotwami stalowymi ościężnicowymi i zalewamy rzadkim Cementem montażowym Ceresit CX5/Kreisel /Keracol
i pozostawiamy na 12 godzin do wyschnięcia

po opuszczeniu maskownic nie ma śladu po montażu / nie ma śrub / cement wypełnia otwór,połączenie jest wodoodporne i mrozoodporne, dodatkowo mamy limit błędu ok 2 cm bo o tyle można podnieść słupek ponad płytkę w razie krzywizny lub upadu płyty, a maskownica nam to zasłoni

można również na żywicy ale wtedy trzeba sie śpieszyć , aby zdążyć włożyć do otworów zanim żywica chwyci

Marcin
Posty: 802
Rejestracja: 14 gru 2009, 10:13
Lokalizacja: Giedlarowa
Kontakt:

Post autor: Marcin » 27 maja 2010, 22:38

wkręty do ościeżnic wkręcane na udarze... Możecie coś więcej napisać ewentualnie jakiś link jak to wygląda gdzie kupić?
Młodości nie kupisz, ani nie sprzedasz

Awatar użytkownika
StellArt
Posty: 631
Rejestracja: 05 mar 2010, 02:06
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: StellArt » 27 maja 2010, 22:44

Powinieneś dostać w każdym dobrze wyposażonym sklepie z art. metalowymi, masz kilka długości do wyboru.
http://hexagon.win.pl/oferta/wkrety-har ... -p-32.html

Awatar użytkownika
dambas
Posty: 274
Rejestracja: 08 maja 2010, 22:28
Lokalizacja: Stara Wieś/ Lublin

Post autor: dambas » 13 cze 2010, 15:26

Do montarzu więcej wykorzystujecie wiertarki z SDSem czy zwykłe z udarem?? Jak mam zwykłą z udarem. Jak kupowałem myślałem ze SDS mi nie bedzi epotzrbny przy takich rzeczach a wi innych postach czesto sie napotykam na taki temat że jest w wykorzystaniu.

Awatar użytkownika
StellArt
Posty: 631
Rejestracja: 05 mar 2010, 02:06
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: StellArt » 13 cze 2010, 16:01

Najlepiej mieć dwie, do wiercenia w betonie SDS, a do wkrętów z samozaciskowym (solidną) co za tym idzie drogą. Można kupić adapter z SDS na samo zacisk, ale szybko się sypią. Jeśli mogę coś polecić, mam taką jakiś rok i sporo już dostała pod ogon i nie źle się trzyma http://www.allegro.pl/item1070733906_hi ... 17szt.html

Awatar użytkownika
jolo
forumoholik
Posty: 1117
Rejestracja: 28 sie 2009, 22:15
Lokalizacja: Olkusz okolice

Post autor: jolo » 20 cze 2010, 19:24

ja mam taką
http://www.allegro.pl/item1073064830_ml ... _mlot.html

starcza mi na rok dwa ,(najlepsza wytrzymała 3 lata , a nie oszczędzam jej ( otwory pod balustrady 25mm)(pod wózki do bram 16x300), czasami trzeba jej dołożyć towotu, bo udar słabnie , i hula dalej, policzcie koszty wiertarka markowa za 600 zł
czy 4 wiertarki takie jak moja , nie dośc że macie zawsze drugą na zapasie to , myślę ze na pewno pochodzą w sumie 6-8 lat, i jeszcze jedna sprawa , dobre wiertła , polecam z ciastoramy , De Wald extreme 2, nie wierciłem szybszym wiertłem 16x300 w poniżej 2 minut

Awatar użytkownika
dambas
Posty: 274
Rejestracja: 08 maja 2010, 22:28
Lokalizacja: Stara Wieś/ Lublin

Post autor: dambas » 21 cze 2010, 21:51

Jolo gdzie dokładnie ten Towot sie dodaje w tym modelu?? Jest jakis otwór , czy trzeba rozkrecać??

Pozatym doradz mi jak najlepiej umocowac kotwę balustrady zewnetrznej do ściany gdy jest grube ocieplanie styropianowe :shock:

Awatar użytkownika
jolo
forumoholik
Posty: 1117
Rejestracja: 28 sie 2009, 22:15
Lokalizacja: Olkusz okolice

Post autor: jolo » 21 cze 2010, 22:13

otwór jest u góry koło przełącznika udaru, jest korek plastikowy z gwintem a , odkręca sie go takim kluczem jak do tarcz przy szlifierkach, najlepiej dać trochę towotu i dolać trochę oleju tak 50/50, wtedy udar śmiga jeszcze lepiej,

co do montaży do ściany to ja montuję do ściany tylko górą przez styropian na kotwach ościeżnicowych 152mm/10 mm, zaraz przy ścianie daję przedużenie jednego z prętów jako nogę do betonu i to przejmuje główne obciążenia, a ta kotwa gurą to tak w zasadzie /od oka/

można też nie kotwić do ściany w ogóle, dając słupek przy samej ścianie , jak kto woli,


zresztą przejżyj moją galerię, wszystko tam widać
http://www.pikeo.com/pikeo.jsp?ctx=3c69 ... 696e69743e

ODPOWIEDZ

Wróć do „KOWALSTWO WSPÓŁCZESNE - blacksmithing”