Forumowy Kowal Roku 2020: Jacenty


praca miesiąca październik
kowal miesiąca: Jacenty

Obrazek

"Wygląda na to, że im ciężej pracuję, tym bardziej szczęście mi sprzyja"
Thomas Jefferson


Problem z doborem izolacji tygla … bułat

techniki metaloplastyczne i informacje z zakresu odlewnictwa

Moderatorzy: Nomad, BANAN, Marcin, Nikiel

Dawid062
Posty: 5
Rejestracja: 23 lis 2021, 16:14
Lokalizacja: Mszana dolna

Problem z doborem izolacji tygla … bułat

Post autor: Dawid062 » 24 lis 2021, 19:27

Witam , ciekawi mnie fakt ze podobnież przysłowiowy bułat trzeba szczelnie zamknąć w sensie odciąć doplyw tlenu w tyglu przez zatkanie go wieczkiem od gory i szczelnie zalepic zaprawa szamotowa lub inna … inni znów twierdza ze nie wolno zatykac poniewaz moze dojsc do wybuchu pod wplywem temaeratury i innych domieszek w stopie … wiec jak ?? ;)

Z gory dzieki za info

Awatar użytkownika
BANAN
weteran forum
Posty: 6364
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:28
Lokalizacja: Armaty pod Stoczkiem zdobywała wiara rękoma czarnymi od pługa

Re: Problem z doborem izolacji tygla … bułat

Post autor: BANAN » 25 lis 2021, 06:25

Ilu wytapiaczy, tyle zdań. Jak dojdzie piec do właściwej temperatury to przykrywka sama się zlepi z tyglem. Po za tym topnik jest po to by nie dopuścić powietrza do roztopionego metalu.
Prośba. Nie twórz nowych tematów. Są na forum już istniejące tematy, w których możesz śmiało dodać post. Będzie łatwiej do niego powrócić za jakiś czas.
Kontakt 517355290

Dawid062
Posty: 5
Rejestracja: 23 lis 2021, 16:14
Lokalizacja: Mszana dolna

Re: Problem z doborem izolacji tygla … bułat

Post autor: Dawid062 » 29 lis 2021, 21:32

Ok dzieki

ODPOWIEDZ

Wróć do „METALOPLASTYKA I ODLEWNICTWO - metalworking and founding”