Forumowy Kowal Roku 2021: Grzegorz K. oraz Aries


Konkurs na pracę sezonu w dalszym ciągu trwa! Zachęcamy do zgłaszania prac!
Swoją pracę zgłoś TUTAJ










Spawanie bramy z profilem wpuszczanym

Techniki ślusarskie

Moderatorzy: Nomad, BANAN, Marcin, Nikiel

jammo
Posty: 53
Rejestracja: 03 mar 2013, 17:47
Lokalizacja: Jasło

Spawanie bramy z profilem wpuszczanym

Post autor: jammo » 29 mar 2022, 19:07

Witam kolegów mam takie pytanie. Chcę sobie wykonać bramę z profili zamkniętych tzn. ramka z profila 60x40x2 , natomiast wypełnienie profil 80x20x2. Wypełnienie światła bramy z profili zamkniętych 80x20x2, będzie o tzw. wzorze żaluzjowym coś takiego jak na zdjęciu niżej, czyli skośne poziome ułożenie profili. Główną sprawą jest to, że w profilach pionowych ramki będę wycinał otwory, które umożliwią wpuszczenie profili poziomych do środka. I tutaj mam pytanie. Jako że profile będą wpuszczane a nie spawane na styk, chciałbym zapytać bardziej doświadczonych kolegów, czy obowiązkowe jest w takiej sytuacji obspawywanie każdego profila dookoła przy ramce bramy, czy może wystarczyło by pospawanie tylko krótszych ścianek, czyli tych 20mm od góry i od dołu ? Rama z profila 60x40x2 oczywiście będzie dobrze obspawana , oraz dla wzmocnienia w dolnej części, będzie miała umieszczoną jeszcze jedną poprzeczkę poziomo w miejscu gdzie będą mocowane siłowniki do otwierania bramy. Całość chcę potem ocynkować ogniowo i malować proszkowo, przez co będzie zabezpieczone również wnętrze profili, więc ewentualne dostawanie się tam wody raczej temu nie zaszkodzi. Pytając o to spawanie miałem bardziej na myśli to, czy podczas cynkowania w gorącej temperaturze w tych miejscach nie spawanych , czyli na długościach tych 80mm nie powstaną jakieś odkształcenia , co czasem przy cynkowaniu ogniowym może się zdarzyć :). Proszę więc o jakieś porady i sugestie odnośnie, czy trzeba koniecznie obspawywać każdy profil dookoła, czy nie. Pod spodem daje obrazową fotkę jak będą wpuszczone profile w wycięte otwory i czy wystarczyło by je pospawać tylko z dołu i góry, pozdrawiam.
profile-do-ogrodzen-nowoczesnych-zaluzji-tarnow-530860111.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jammo

Awatar użytkownika
BANAN
arcyweteran forum
Posty: 6413
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:28
Lokalizacja: Armaty pod Stoczkiem zdobywała wiara rękoma czarnymi od pługa

Re: Spawanie bramy z profilem wpuszczanym

Post autor: BANAN » 31 mar 2022, 06:00

Jeśli nie będzie odpływu wody z pionowych profili to zaszkodzi. I ocynk nie pomoże.
Kontakt 517355290

jammo
Posty: 53
Rejestracja: 03 mar 2013, 17:47
Lokalizacja: Jasło

Re: Spawanie bramy z profilem wpuszczanym

Post autor: jammo » 31 mar 2022, 12:36

Odpływ wody raczej będzie, przecież do cynkowania i tak muszę zrobić otwory techniczne na rogach. Mnie bardziej chodzi o to, czy wykorzystane profile ze ściankami 2 mm nie zdeformują się ( nie powstaną większe szczeliny) w tych miejscach nie spawanych podczas cynkowania.
jammo

Awatar użytkownika
nolte
Posty: 188
Rejestracja: 11 wrz 2014, 09:17
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Re: Spawanie bramy z profilem wpuszczanym

Post autor: nolte » 21 kwie 2022, 08:20

Może tak się stać. Raczej przy spawaniu profil poskręca.

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Administrator
Posty: 3812
Rejestracja: 29 sie 2009, 12:21
Lokalizacja: Ustka/Słupsk

Re: Spawanie bramy z profilem wpuszczanym

Post autor: Grzegorz K. » 21 kwie 2022, 09:13

Ja bym tigiem górę i dół połapał, od spodu zrobiłbym odpływy do wody jak Banan mówi. Ogólnie to nienawidzę tych nowoczesnych drabinek...
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „ŚLUSARSTWO - locksmithing”