Forumowy Kowal Roku 2021: Grzegorz K. oraz Aries


Konkurs na pracę sezonu w dalszym ciągu trwa! Zachęcamy do zgłaszania prac!
Swoją pracę zgłoś TUTAJ










Spawanie bitni kowadła

MAG, TIG, PLAZMA, LASER

Moderatorzy: Nomad, BANAN, Marcin, Nikiel

Thorghar
Posty: 12
Rejestracja: 18 cze 2018, 11:16
Lokalizacja: Wałbrzych

Spawanie bitni kowadła

Post autor: Thorghar » 02 gru 2020, 11:41

Witam. Zakupiłem niedawno kowadło, tylko wiadomo, używka w średnim stanie. Czy taką bitnie mogę pospawać i oszlifować? Ewentualnie poradźcie proszę jakąś dobrą elektrodę do naprawy tej powierzchni. Będę wdzięczny za każdą poradę.
Pozdrawiam 😎
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MALUTKI KIELISZEK NIE DOJDZIE DO KISZEK !!!
DOBRY NA WSZYSTKO ŚRODEK - ZE SPIRYTUSEM MIODEK

50 ml wódki przed posiłkiem zabija wszystkie znane wirusy i bakterie... 100 ml nawet te nieznane ...

graffic

Re: Spawanie bitni kowadła

Post autor: graffic » 02 gru 2020, 14:34

szukaj na FK - temat napawania kowadła był już poruszany

Thorghar
Posty: 12
Rejestracja: 18 cze 2018, 11:16
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Spawanie bitni kowadła

Post autor: Thorghar » 10 gru 2020, 20:35

Ok. Znalazłem temat o naprawie jakiegoś innego sprzętu. Elektrody do napawania zakupione takie jakie były podane. Teraz jeszcze je trzeba wygrzać. I tu pytanie do znawców. Czy 2 godziny w 200 stopniach i od razu do spawania czy można je wystudzić? I do mniej więcej jakiej temperatury trzeba bitnie rozgrzać żeby nie wystąpiły zbyt duże naprężenia?
MALUTKI KIELISZEK NIE DOJDZIE DO KISZEK !!!
DOBRY NA WSZYSTKO ŚRODEK - ZE SPIRYTUSEM MIODEK

50 ml wódki przed posiłkiem zabija wszystkie znane wirusy i bakterie... 100 ml nawet te nieznane ...

Awatar użytkownika
Bodar
weteran forum
Posty: 4215
Rejestracja: 01 sty 2014, 11:21
Lokalizacja: lubuskie

Re: Spawanie bitni kowadła

Post autor: Bodar » 12 gru 2020, 10:04

Oczywiście wystudzić :)
Grzanie jest po to by usunąć wilgoć z otuliny, która utrudniałaby i pogarszała parametry spawania.
Nie rozgrzewaj bitni, przy napawaniu punktowym nie występują naprężenia mające jakikolwiek wpływ na trwałość.

Thorghar
Posty: 12
Rejestracja: 18 cze 2018, 11:16
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Spawanie bitni kowadła

Post autor: Thorghar » 12 gru 2020, 12:12

Bardzo dziękuję za rady. Jak skończę pochwalę się efektem (mam nadzieję że będzie czym 😋)
Pozdrawiam 👍
MALUTKI KIELISZEK NIE DOJDZIE DO KISZEK !!!
DOBRY NA WSZYSTKO ŚRODEK - ZE SPIRYTUSEM MIODEK

50 ml wódki przed posiłkiem zabija wszystkie znane wirusy i bakterie... 100 ml nawet te nieznane ...

Qba
Posty: 12
Rejestracja: 15 sie 2011, 19:43
Lokalizacja: Włocławek

Re: Spawanie bitni kowadła

Post autor: Qba » 05 maja 2022, 17:00

i jak tam, widze że temat stary ale może pokażesz jak to wyszło?

ODPOWIEDZ

Wróć do „CIĘCIE I SPAWANIE - cutting and welding”