Projekt " Dolina Rzemieślnicza"

Zapomniane techniki i narzędzia, tradycyjne wyroby

Moderatorzy: Nomad, BANAN, Marcin, Nikiel

Awatar użytkownika
Siewca

Projekt " Dolina Rzemieślnicza"

Post autor: Siewca » 05 paź 2014, 13:29

Witajcie koledzy!

Mam w głowie od jakiegoś czasu pewien pomysł i proszę mi podpowiedzieć, czy macie podobne doświadczenia, tudzież inne pomysły na realizację.

Pomysł nazwałem luźno "doliną rzemieślniczą".

Mam bowiem znajomych - doświadczonego nożownika i cieślę parającego się również ślusarstwem, znajomego łuczarza, a sam jestem początkującym kowalem.

Jak sądzicie - czy istnieje możliwość zamknięcia tych i może jeszcze innych fachów w projekcie który pomógłby nam pozyskać fundusze na ziemie lub/i zabudowę terenu ( mam na myśli, precyzując - zabudowę pozbawioną fundamentów, tak by nie trzeba było pozwoleń itp. ) .

Chodzi o stworzenie miejsca na przedmieściach GOP-u w którym wszyscy w/w rzemieślnicy mogliby wspólnie pracować, jednocześnie miejsce w którym możnaby organozować warsztaty, imprezy okolicznościowe itp.

Czy waszym zdaniem są jakieś możliwe źródła na pozyskanie przynajmniej połowy środków potrzebnych do utworzenia tego miejsca?

(policzyłem to już i wraz z zakupem ziemii i zabudową to pełny koszt "na start" będzie wynosił około 120-40 tys. zł )

Chcemy sobie stworzyć miejsce pracy, a jednocześnie mały ośrodek kultury opartej na rzemiośle.
Ogień płonący w twoim sercu, to i młot myśli w twojej głowie - to najpotężniejsza kuźnia. Świat jest twoim kowadłem.

samwieszkto

Post autor: samwieszkto » 05 paź 2014, 14:34

Aby legalnie pozyskiwać środki z darowizn musicie najpierw stworzyć " byt " o osobowości prawnej ; czyli firmę , konsorcjum firm , stowarzyszenie lub fundację.
Wtedy jako podmiot gospodarczy możecie ubiegać się o dotacje z różnych źródeł np. Z funduszy "celowych " , od innych fundacji , czy z urzędu marszałkowskiego .
Na początek odwiedźcie prawnika który pomoże wam określić , jako " co " najlepiej się skonstytuować.